Przeglądanie według Temat "interculturalism"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Kompetencja interkulturowa w dydaktyce języków obcych – przegląd badań(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Bednarz, KatarzynaThe article discusses the problem of teaching intercultural competence in a foreign language lesson. This competence is extremely important in the modern world because communication with representatives of other countries involves not only good knowledge of the language but also of the culture. The first part of this article highlights the most important theoretical issues related to interculturalism, whereas the second part presents and discusses the results of studies on intercultural competence which have been conducted in in Poland the past two decades.Pozycja Nauczanie zwrotów grzecznościowych na lekcjach języka obcego – analiza kursu do nauki języka niemieckiego Direkt neu(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Chrobak, KarolinaThe aim of this article is to discuss the importance of teaching polite phrases in a foreign language lesson, in particular a German one. It is based on the results of the analysis of both documents regulating language education in Poland and the selected German coursebooks Direct neu (level A1-B1). This analysis allows, among others, answering the question whether and to what extent the polite forms and the examples of a language etiquette are included in the abovementioned documents and the selected German coursebooks. The presentation of the research results has been preceded by a short theoretical part which discusses the concept of culture, the language etiquette, and polite phrases, placing them in the intercultural context.Pozycja Postawy interpersonalne młodzieży wobec edukacji międzykulturowej(Uniwersytet Rzeszowski, 2022-06-09) Garbuzik, PawełPrzedmiotem rozprawy są postawy interpersonalne młodzieży szkół ponadpodstawowych wobec edukacji międzykulturowej z terenu miasta Kielce i powiatu kieleckiego województwa świętokrzyskiego. Głównym jej celem jest odpowiedź na pytanie jakie są postawy interpersonalne młodzieży wobec edukacji międzykulturowej? Praca dostarcza odpowiedzi na szereg szczegółowych pytań dotyczących postaw młodzieży wobec edukacji międzykulturowej, uwzględniając trzy komponenty postaw, tj. poznawczy, emocjonalny i behawioralny, mianowicie: Jaka jest ocena wiedzy o innych kulturach, mniejszościach narodowych i etnicznych? Jakie były cele realizowanych zajęć (treści) z zakresu edukacji międzykulturowej? Jaki jest poziom tolerancji wobec „innych” oraz co wnosi obecność przedstawicieli innych kultur, mniejszości narodowych i etnicznych? Jakie są cechy relacji z przedstawicielami innych kultur, mniejszości narodowych i etnicznych? Czy szkoły ponadpodstawowe podejmują inicjatywy na rzecz integracji uczniów z innych kultur, mniejszości narodowych i etnicznych i jakie są ich implikacje?