Przeglądanie według Temat "inhabitants"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Empiryczna analiza poziomu wiedzy i aktywności przedstawicieli pokolenia 55+ w zakresie budżetu jednostki samorządu lokalnego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Sołtysiak, MirosławCooperation between local government authorities and residents forms the basis for creating optimal living conditions for local communities. The success of such cooperation depends to a large extent on the level of knowledge of residents about the functioning of local government units. Literature studies have shown that these important issues have been studied to a limited extent. The main purpose of the survey was to assess the level of knowledge of issues related to the budget of local government units by representatives of the 55+ generation. In addition, check the level of their activity in the work related to the preparation of the budget of the local government unit in their area of residence. The conducted surveys have shown that issues related to the activities of local government units are not foreign to the majority of representatives of the 55+ generation. However, the level of their knowledge on this subject is relatively low. It was also found that the majority of respondents believe that residents should have the opportunity to express their opinion on the budget shape of the local government unit. Unfortunately, these opinions did not coincide with the activity of the respondents in this field.Pozycja Opinia młodych mieszkańców na temat gospodarowania odpadami komunalnymi w ich otoczeniu(Uniwersytet Rzeszowski: Południowo-Wschodni Oddział Polskiego Towarzystwa Inżynierii Ekologicznej z siedzibą w Rzeszowie, 2020) Korab, Izabela; Jacejko, PatrykOdpady komunalne to jeden z istotnych elementów w gospodarce odpadami. Powstają w każdym gospodarstwie domowym, dlatego wszyscy mieszkańcy Polski mają z nimi styczność. Za odbiór i prawidłowe gospodarowanie nimi odpowiedzialna jest gmina. Ze względu na rosnące objętości powstających odpadów zmuszona jest do stałego monitorowania sytuacji a także do poznawania zdania mieszkańców na temat funkcjonowania systemu GO. Dlatego warto przeprowadzać badania opinii. Z odpowiedzi udzielonych przez młodych respondentów przeprowadzonej ankiety wynika, że system zbiórki odpadów w ich otoczeniu oceniają jako prawidłowy i segregują odpady.Pozycja Pozaprawne uwarunkowania partycypacji społecznej na poziomie lokalnym w Polsce. Przegląd literatury(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-06) Klimowicz, Monika; Michalewska-Pawlak, MałgorzataCelem artykułu jest identyfikacja stanu wiedzy naukowej w zakresie pozaprawnych uwarunkowań partycypacji społecznej na poziomie lokalnym w Polsce oraz sformułowanie rekomendacji do prowadzenia dalszych dociekań naukowych we wskazanym obszarze badawczym. W pracy dokonano systematycznego przeglądu literatury, opierając się na zasobach wiedzy naukowej dostępnych w wybranych bazach naukowych. Na podstawie kwerendy literatury oraz krytycznej analizy treści publikacji naukowych zidentyfikowano stan wiedzy, w tym także jej luki, oraz wskazano rekomendacje dotyczące kierunków przyszłych badań nad pozaprawnymi uwarunkowaniami partycypacji społecznej na poziomie lokalnym w Polsce. Wyniki systematycznego przeglądu literatury pozwoliły na sformułowanie wniosków, że stan aktualnej wiedzy naukowej wskazuje na postawy i zachowania władz lokalnych oraz mieszkańców jako główne, pozaprawne determinanty aktywności społecznej na poziomie lokalnym.Pozycja Rola Pokolenia Z w procesie współtworzenia marki miasta (na przykładzie Rzeszowa)(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-03) Kuźniar, Wiesława; Szopiński, WiesławW artykule przedstawiono możliwości współuczestniczenia mieszkańców reprezentujących pokolenie Z w procesie kreowania i promowania marki miasta na przykładzie Rzeszowa. Autorzy założyli tezę, że młodzi mieszkańcy będący przedstawicielami pokolenia Z stanowią wiodącą grupę interesariuszy miasta, która przyczynia się do promowania jego walorów i kreowania marki miasta. Na tle rozważań teoretycznych odnoszących się do procesu brandingu miasta zaprezentowano wyniki badania ankietowego przeprowadzonego w 2023 r. wśród młodych mieszkańców Rzeszowa. Pozwoliły one określić stopień identyfikacji młodych mieszkańców z miastem oraz obszary ich aktywności w zakresie budowania marki miasta. Badanie wykazało, że młodzi ludzie nie do końca identyfikują się ze swoim miastem i często brak im przekonania co do możliwości oddziaływania na jego rozwój. Celowe wydaje si ę zatem zintensyfikowanie działań wizerunkowych mających pozycjonować Rzeszów jako idealne miasto dla młodych ludzi.