Przeglądanie według Temat "informal education"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Interdisciplinary approach to technical education(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Krotký, Jan; Korytář, Jindřich; Simbartl, PetrThe authors introduce a realistic concept of innovation in teaching technical subjects at primary schools with regard to sustainable development of industrial society. The concept is based on the published results of an institutional survey carried within six organizations which are concerned with teaching the educational area of Man and the World of Work and preparing teachers for the area. The survey was conducted as a part of the project Erasmus +Activity 1, action strategic partnerships for school education no. 2015-1-SK01-KA201-008942 and as a training of the institute of informal way of teaching at Techmania Technology Center. The innovation is seen especially in interdisciplinary connections between subjects, implementation of new modern technologies in teaching and support of informal education.Pozycja Rola zajęć pozaformalnych w rozwijaniu uzdolnień informatycznych uczniów(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Morańska, DanutaRozwój gospodarki opartej na wiedzy wiąże się nierozerwalnie z rozwojem branży IT. Co jakiś czas powstają nowe specjalizacje informatyczne takie jak np. architekt danych, analityk danych (data scientist), czy trener robotów programowych, co powoduje dynamiczne zmiany na rynku pracy samej informatyki oraz sektorów bazujących na oprogramowaniu, np. sektory fintech, govtech, gier komputerowych, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Dynamika zmian gospodarczych i społecznych wywołanych wdrażaniem technologii cyfrowych do wszystkich obszarów życia powoduje permanentne zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie. Jednym z kluczowych zadań edukacji jest więc zapewnienie młodym ludziom warunków do rozwijania uzdolnień informatycznych.Pozycja Współczesne kierunki rozwoju edukacji w społeczeństwie edukacyjnym(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Warchoł, TomaszRozpoczęcie epidemii spowodowanej wirusem SARS-CoV-2 w dniu 12 marca 2020 roku spowodowało znaczące zmiany we wszystkich aspektach edukacji. W artykule zaprezentowano aktualne kierunki rozwoju edukacji wyodrębniając kształcenie odbywające się w szkole i poza nią. Na podstawie przedstawionego podziału edukacji ukazano wyzwania, jakie po pandemii COVID-19 mają przed sobą aktualnie istniejące rodzaje edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej.