Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "informacja zdrowotna"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Ocena wykorzystania mediów społecznościowych w rozpowszechnianiu informacji o zdrowiu i chorobie
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2018-10-29) Burzyńska, Joanna
    Wstęp: Praca podejmuje temat wykorzystania mediów społecznościowych do prowadzenia rozmów, wymiany oraz pozyskiwania informacji na temat zdrowia i choroby online oraz kompetencji e-zdrowotnych polskich internautów. Za cel postawiono sobie ocenę przydatności kanałów social media w rozpowszechnianiu informacji zdrowotnej względem kompetencji e-zdrowotnych użytkowników sieci www. Materiał i metody: Badania prowadzono dwuetapowo: 1) przeprowadzono monitoring kanałów social media (Facebook, blogi, mikroblogi, fora internetowe, serwisy foto i video) pod względem obecności informacji zdrowotnej; oraz 2) badanie metodą CAWI w grupie 1527 internautów z wykorzystaniem kwestionariusza własnego autorstwa oraz adaptowanej do warunków polskich skali P-eHEALS. Wyniki: W wyniku trwającego 7 dni monitoringu uzyskano 901 153 wzmianek nt. zdrowia i choroby, z których 73% ujawniono w portalu Facebook. W II etapie badań wykazano, że kobiety w wieku 25-34 lat, osoby lepiej wykształcone, zamieszkujące bardziej zurbanizowane tereny i prowadzące prywatną działalność gospodarczą wykazały istotnie wyższy poziom kompetencji ezdrowotnych. Wykazano, że osoby częściej korzystające z social mediów cechuje istotnie wyższy poziom PeHEALS, a najmłodsi respondenci rzadziej wykorzystują poszczególne kanały do wyszukiwania informacji lub prowadzenia rozmów związanych ze zdrowiem. Wnioski: Badanie wykazało duży potencjał mediów społecznościowych w zakresie komunikacji zdrowotnej, zwracając jednocześnie uwagę, że czynniki wpływające na kompetencje e-zdrowotne są złożone i współzależne.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość