Przeglądanie według Temat "inclusive education"
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Edukacja i zmiana – nastawienia empatyczne nauczycieli i uczniów w edukacji inkluzyjnej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Barłóg, KrystynaW artykule podjęto problem istotny z punktu widzenia pedagogiki, pedagogiki specjalnej, odnoszący się do sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w edukacji inkluzyjnej z perspektywy jej podstawowych podmiotów: uczniów oraz nauczycieli. Autorka prezentuje teoretyczne uzasadnienia edukacji inkluzyjnej, argumentuje, jak ważna jest w niej pomoc oferowana dziecku, w tym empatyczna wrażliwość jej podmiotów w sytuacji pomagania. Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z niepełnosprawnością wymaga bowiem szczególnego przygotowania warunków, zasobów, eliminowania barier i ograniczeń, ale i określonych predyspozycji: zrozumienia, akceptacji i „wczucia”, czyli rozumienia empatycznego. Badania własne potwierdzają szczególne znaczenie empatii w sytuacji włączania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z niepełnosprawnością do szkoły włączającej.Pozycja Edukacja włączająca jako odpowiedź na potrzeby studentów z niepełnosprawnością(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Pater, PatrycjaCelem artykułu jest zaprezentowanie problematyki edukacji włączającej na poziomie szkolnictwa wyższego. Szczególna uwaga zostanie skierowana na określenie założeń uczelni otwartej na niepełnosprawnych oraz procesu nauczania uwzględniającego potrzeby studentów z niepełnosprawnością.Pozycja Empowering inclusive education: principles for excellence in teaching and lifelong learners(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Soler Costa, RebecaA long time ago educational policies started to develop different measures to offer students with educational needs the support required. However, society is each time more diverse and requires additional strategies to provide a real inclusive education. Most of the times institutions face up problems due to the lack of resources. For this reason, along this research an approach to empower inclusive education is examined. Principles for excellence in teaching and lifelong learners are promoted in a way to enhance all possible strategies to offer the attention students’ diversity demands. The results show how stakeholder’s prescriptions contribute to offer educational support and how inclusive education can be deeply developed in institutions. The new socio educative demands need specific principles, teaching methods and techniques that allow diversity abilities and skills in the classroom.Pozycja Metody i strategie w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Barłóg, KrystynaW artykule podjęto problem istotny z punktu widzenia edukacji inkluzyjnej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odnoszący się do wykorzystania w edukacji nowatorskich propozycji, sposobów pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej. Autorka prezentuje teoretyczne uzasadnienia, argumentuje zasadność wykorzystywania atrakcyjnych propozycji pracy edukacyjnej z uwzględnieniem specjalnych potrzeb i możliwości, ale i ograniczeń uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Badania własne potwierdzają szczególne znaczenie wprowadzanych do edukacji inkluzyjnej metod i nowatorskich strategii dla dokonywania pozytywnych zmian w rozwoju i zaspokajaniu specjalnych potrzeb.Pozycja Research on teaching strategies in inclusive learning environments: a case study(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Soler Santaliestra, Juan Ramón; Soler Costa, RebecaConsidering the students’ diversity with regards to abilities, skills, access school conditions, health conditions, ethnic background and even immigrant students who are not fluent in the Spanish language, most Primary and Secondary Schools are assuming an inclusive education. In the European Higher Education Area, and more specifically, in the Teacher Training degree, School Placements constitute the basic starting point and, in fact, they are a challenge for pre-service teachers. Undoubtedly, these students do not only carry out School Practice in normalized Primary Schools, rather they need to know the school’s real functioning, its internal management and organization, the human, material and technical resources to face up students’ diversity and offer them the necessary educative attention. Roughly speaking, the I School Practices are aimed at getting engaged in the knowledge of official and institutional documentation. For this reason, this case study analyses how the I School Placements are carried out in a Spanish inclusive Primary School, located in Zaragoza which belongs to the region of Aragón. The research developed focuses on the analysis of the School Education Project, as far as we believe it is devoted to reflect how school works on (general and specific syllabus designs, guidelines, teaching-learning processes, didactic objectives, methodological approaches, classroom organization, assessment types and techniques and so on). In this sense, the results illustrate how the theoretical and the practical principles implicitly and explicitly undertaken in this school improve the development of an authentic inclusive education.