Przeglądanie według Temat "grafika warsztatowa"
Aktualnie wyświetlane 1 - 20 z 24
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Pozycja Cykl ekslibrisów wykonanych w technice drzeworytu, 2022(2022) Bińczycki, PawełPozycja Daleko – Bardzo daleko(Centrum Sztuki Współczesnej, Znaki Czasu, w Toruniu, 2019-12-13) Bińczycki, PawełWystawa indywidualna "Daleko – bardzo daleko" prezentowana w Centrum Sztuki Współczesnej "Znaki Czasu" w Toruniu – wernisaż 13 grudnia 2019 r. Wystawa była współorganizowana i prezentowana w jednej z sal wystawowych Centrum Sztuki, instytucji która ma na swoim koncie wiele ważnych wystaw prezentujących sztukę współczesną, jak choćby w 2019 r. DO CZYSTA - wystawę retrospektywną poświęconą twórczości Mariny Abramović, czy też „Artuum Mobile” Świat Saskii Boddeke i Petera Greenawaya.Pozycja Evening walk after the rain 雨の後の夕方の散歩(International Mokuhanga Association, 2021) Machowski, JacekAutorstwo dzieła plastycznego: Evening walk after the rain Prezentowanego na wystawie: Sumi-Fusion: International Mokuhanga Exhibition Zorganizowanej w ramach konferencji: IV International Mokuhanga Conference in Nara 2021Pozycja Ex libris Marcina Jachyma /5 th International Ex Libris Exhibition Skopje, wystawa online, Macedonia Północna(2020) Lech-Bińczycka, AgnieszkaPozycja Faksymile drzeworytu japońskiego przy zastosowaniu technik cyfrowych do tworzenia matryc ksylograficznych(Instytut Sztuk Pięknych, Kolegium Nauk Humanistycznych, Uniwersytet Rzeszowski, 2022-11-23) Machowski, JacekTechnika drzeworytu japońskiego (z jap. mokuhanga) jest stosunkowo mało rozpowszechniona w Europie. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest niska dostępność specjalistycznych narzędzi i materiałów niezbędnych do wykonywania prac w tej technice. W ramach tego projektu postanowiłem poszukać zastępczych materiałów i narzędzi. Za cel obrałem próbę wykonania faksymile już istniejących prac z zastosowaniem grawerki laserowej, jak również przetestowanie dostępniejszych materiałów do tworzenia matryc drzeworytniczych oraz papierów graficznych.Pozycja Fenomen podlaskiej egzystencji(Uniwersytet Rzeszowski, 2020-11-12) Józefowicz, Małgorzata GabrielaDzieło artystyczne, stanowiące kluczową część pracy doktorskiej stanowi cykl składający się z dziesięciu grafik wykonanych metodą druku płaskiego na pozytywowych płytach offsetowych. Prace te uzupełniłam o artbook „Bliżej niesie dalej” opracowany w technice druku cyfrowego, i autokomentarz pracy artystycznej, który zaczyna się od moich wspomnień z dzieciństwa, poprzez opis podlaskiej egzystencji w aspekcie historycznym, kulturowym, antropologicznym i osobistym. Wszystko to stanowi całość o wspólnym tytule „Fenomen podlaskiej egzystencji”. Rozprawa doktorska jest podsumowaniem analiz, poszukiwań, zderzeniem się z wieloma inspiracjami, ludźmi, przygodami, historiami, obserwacją codzienności, bycia na Podlasiu. Osią problemową mojego projektu jest uchwycenie podlaskiej egzystencji – jednostkowego bycia – jestestwa wobec wielu możliwych głosów i barw Podlasia. Podlaska egzystencja jawi mi się jako surrealistyczno – pierwotna. Surrealistyczna – dziwna, nie dająca się objąć rozumowo. Pierwotna – pozostająca w nierozerwalnym kontakcie z naturą, tradycją, rytuałami i obrzędami. Praca artystyczna jest sposobem mego wyrażenia się na temat „podlaskości” poprzez język graficzny, opowiedzenia tego co dzieje się w rzeczywistości i poza nią.Pozycja Formy przejściowe(Wydział Sztuki UR, 2018-12) Bińczycki, PawełThe article is an author’s commentary on the cycle of graphics (under the same title) as well as an analysis of earlier work, indicating its significance and influence on current artistic decisions. Further on, the text describes the cycle itself, explaining the titles of particular works and justifying the decisions taken in the process of creating them. The last part, emphasizing the key moments of the process of creating graphics, describes experiences with method, dividing the process into particular stages, each of which is discussed in detail.Pozycja Grafiki z cyklu "coś silniejszego"(2021) Bińczycki, PawełGrafiki z cyklu " coś silniejszego ode mnie" : Ponad górami zobaczyłem Coś silniejszego ode mnie, linoryt, 110cm × 153 cm, 2021 r. Przez ogród przeszło Coś silniejszego ode mnie, linoryt, 110cm × 153 cm, 2021 r.Pozycja Implikacje ciążenia(Jan Fejkel Gallery, 2020) Machowski, JacekWystawa indywidualna: Implikacje ciążenia Prezentowane cykle: Implikacje ciążenia Granice abstrakcji Mono no aware Yōkai — samosiePozycja Jedwab IV/II Ogólnopolski Konkurs Grafiki Artystycznej Grafiteka, w Galerii DAP w Warszawie(2019) Lech-Bińczycka, AgnieszkaPozycja Melancholia /International Biennial Print Exhibit ROC Taiwan w National Taiwan Museum of Fine Arts w Tajchung City w Tajwanie(2018) Lech-Bińczycka, AgnieszkaPozycja Mono no aware - wystawa indywidualna(BWA Tarnów, 2019-09-06) Bińczycki, Paweł; Machowski, JacekWystawa indywidualna (6.10.2018) prezentacje poszukiwań w obrębie relacji zachodniego podejścia do japońskiej tradycji obrazowania. Kontrapunkt do wystawy, stanowiła prezentacja oryginalnych drzeworytów Katsushiki Hokusai'a z cyklu 36 widoków na górę Fuji. Wydarzeniu towarzyszył wykład Katarzyny Nowak z Muzeum Manggha. BWA Tarnów w 2018 roku zajęło 12 miejsce na liście najlepszych polskich galerii i muzeów pokazujących sztukę współczesną w Polsce. Ranking opublikował tygodnik „Polityka" Wystawa objęta honorowym patronatem Ambasady Japonii i patronatem TVP Kultura i Radio Kraków.Pozycja Pozycja Oczekiwanie II/Pokłon/Ogólnopolski Konkurs Sztuki Sakralnej OKSSa 2021/ Concordia Design Wrocław(2022) Lech-Bińczycka, AgnieszkaPozycja Onna II/Międzynarodowe Biennale Grafiki V José Guadalupe Posada/Meksyk(2022) Lech-Bińczycka, AgnieszkaPozycja Opór materii II/International exhibition of prints and artist’s books in Rijeka – GraficaRi w Kortil Gallery/Rijeka/Chorwacja(2022-01-17) Lech-Bińczycka, AgnieszkaPozycja Ponad górami zobaczyłem Coś silniejszego ode mnie(Paweł Bińczycki, 2021-06-25) Bińczycki, PawełPozycja PRACA GRAFICZNA „KAMUFLAŻ – TRANSMISJA”(2018) Pawłowski, MirosławPraca „Kamuflaż – Transmisja”, 2018, druk UV na aluminium, 70 x 200 cm została zaprezentowana na XII Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2018, Galeria Bunkier Sztuki, Kraków.Pozycja Skała/ The 7th Guanlan International Print Biennial 2019 w China Printmaking Museum, Chiny(2019) Lech-Bińczycka, Agnieszka