Przeglądanie według Temat "gesture"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Komunikacja pozawerbalna w przesłuchaniu molestowanego dziecka(Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016-09) Licak, TomaszMolestowanie seksualne dzieci jest problemem współczenego świata. Szczególne znaczenie ma fakt ujawnienia wykorzystania seksualnego. Główną formą pomocy jest dostarczenie wsparcia i odpowiednich śródków zaradczych dla wykorzystanego dziecka. Molestowanie seksualne jest z reguły taką formą przestępczości, która mam miejsce bez udziału świadków i często pozostaje niewykryte. Dzieci bardzo często twierdzą, iż nie ujawniają tego faktu z powodu licznych obaw. Czują się zagrożone konsekwencjami dla siebie i innych. Dzieci wykorzystywane seksualnie czują się częściowo odpowiedzialne za to co się zdarzyło. Są bardzo często niepwene co do tego, czy molestowanie miało miejsce lub też nie wiedzą, gdzie zwrócić się z prośbą o pomoc. Nie ma jednego śladu czy znaku molestowania seksualnego dziecka. Ujawnienie wykorzystania seksualnego jest możliwe wtedy, gdy opiekunowie obserwują pośrednie niewerbalne wskazówki lub cały kotekst sygnałów i zwrotów, które mogą sugerować zaistnienie molestowania seksualnego.Pozycja Modele zastępcze(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019-12) Woroniec jr, PiotrThe article presents a set of works which are a reflection upon and, to some extent, a summary of the author’s previous accomplishments from the period of his fascination with Constructivism, the austere anti-aesthetic variation of geometric abstraction. An important question here is spontaneity of the painter’s actions or “switching off” consciousness in the creative act, which may lead to surprising results. Correcting chance means lending it author’s qualities. Chance is an important form-creating value in art, particularly modernist art (action painting, Art Informel, Tachisme). At the stage of building the first layer, substitute models used the element of chance through the action-painting method. The spontaneous image corrected at the second stage sanctioned the randomness function of the previous layer of painting matter. Both layers in a permanent dispute formed the outer matter and could exist only as a bond between those actions. For the artist they are a picture of a changing painter’s experience, just like flowing reality changes before our eyes.