Przeglądanie według Temat "general education"
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Analfabetyzm funkcjonalny czasu transformacji cywilizacji(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Furmanek, WaldemarOmawiane w artykule zjawisko analfabetyzmu funkcjonalnego odnosić możemy wyłącznie do efektów tzw. wykształcenia ogólnego, powszechnego wykształcenia ludzi dorosłych.Pozycja Idea edukacji ogólnej a jakość człowieka(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Szmyd, JanTekst ten podejmuje problematykę zależności rozwoju człowieka od jakości edukacji oraz kontekstu społeczno-kulturowego i cywilizacyjnego, w którym przebiegają procesy edukacyjne. Autor upomina się o konieczność realizacji edukacji pełnej, wielostronnej, holistycznej i humanistycznej, która jest w stanie kształtować człowieka „całkowitego”, „harmonijnego”, wydobywającego ze swego psychosomatycznego i społeczno-kulturowego potencjału możliwie wszystkie swe autentycznie ludzkie właściwości, a równocześnie „pełnomocnego”. Takie spojrzenie na realizację procesu edukacyjnego stanowi odpowiedź na dokonującą się dziś jednostronną edukację, zdominowaną tendencjami pragmatycznymi, utylitarnymi, która daleka jest od realizacji idei pełnego rozwoju człowieka.Pozycja Kształcenie ogólne i ogólnotechniczne w systemie szkolnym społeczności niemieckojęzycznej kantonu Fryburg(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Kraszewski, KrzysztofAutor artykułu przedstawia zarys kształcenia ogólnego i ogólnotechnicznego w systemie szkolnym kantonu Fryburg. W pierwszej części dokonuje krótkiej charakterystyki struktury systemu szkolnego, w drugiej przybliża czytelnikowi wybrane wątki związane z edukacją ogólnotechniczną.Pozycja O systemie szkolnym i edukacji ogólnotechnicznej niemieckojęzycznej społeczności kantonu Gryzonia(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Kraszewski, KrzysztofNa początku artykułu przedstawiono zwięzłą charakterystykę kantonu. Następnie autor dokonał krótkiego opisu funkcjonującego w tym kantonie systemu szkolnego. W trzeciej części opracowania przybliża czytelnikowi wybrane aspekty edukacji ogólnotechnicznej realizowane głównie przez przedmiot Textiles und Technisches Gestalten.Pozycja Zmiany w austriackim systemie szkolnym(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Kraszewski, KrzysztofAutor artykułu dokonuje zwięzłego omówienia zmian zachodzących w austriackim systemie szkolnym. W pierwszej jego części przedstawia krótki rys historyczny tego systemu. W drugiej części przybliża Czytelnikowi wybrane wątki zmian będących wynikiem reformy szkolnej.