Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "fizyka"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Rozumienie zagadnień fizycznych przez uczniów szkoły podstawowej a wykorzystanie narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych.
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2024-07-02) Semków-Nędza, Beata
    Współczesny świat naznaczony jest ciągłymi przeobrażeniami w wielu dziedzinach życia. W bardzo szybkim tempie postępuje rozwój technologii cyfrowej. W związku z zachodzącymi zmianami zmienili się uczniowie, których potrzeby edukacyjne różnią się zdecydowanie w porównaniu z wcześniejszymi pokoleniami. Przed trudnym zadaniem zostali postawieni nauczyciele fizyki, gdyż ciągłe przeobrażenia, cyfryzacja polskiej szkoły zostały skonfrontowane z procesem nauczania-uczenia się fizyki. Wśród proponowanych rozwiązań przystosowania procesu nauczania-uczenia się fizyki do wymogów współczesności i odbioru świata przez dzisiejszych uczniów znajduje się włączenie narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) do procesu kształcenia. Celem głównym badań było określenie różnic, jakie występują w rozumieniu zagadnień fizycznych przez uczniów klas 7 i 8, które są efektem zastosowania narzędzi TIK, w porównaniu z kształceniem tradycyjnym, na przykładzie dwóch wybranych działów fizyki: „dynamika” w klasie 7, „drgania i fale” w klasie 8. Eksperyment pedagogiczny przeprowadzony był w roku szkolnym 2022/2023. Badaniem objęto 295 uczniów szkół podstawowych, odpowiednio 122 uczniów klas 7 oraz 173 uczniów klas 8. Zagadnienia fizyczne poruszane podczas lekcji fizyki zostały podzielone na cztery poziomy rozumienia. W pracy przedstawiono dokładną analizę każdego poziomu rozumienia i różnic występujących w rozumienia na danym poziomie, wynikających z włączenia narzędzi TIK do procesu kształcenia lub prowadzenia lekcji bez tych narzędzi. Otrzymane wyniki rozumienia były zależne od analizowanego poziomu rozumienia, wybranego zagadnienia fizycznego oraz analizowanej klasy.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Z technologią informacyjną do matematyczno-przyrodniczej krainy. Raport z projektu
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Kandzia, Joanna
    Artykuł jest raportem z przeprowadzonego przez autorkę projektu współfinansowanego ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ze środków europejskich WND-POWR.03.01.00-00-U055/17-01 pt. „Z technologią informacyjną do matematyczno-przyrodniczej krainy”. Był on dedykowany uczniom klas VIII szkoły podstawowej w Warszawie. Głównym jego celem było podniesienie/rozwój kompetencji ogólnorozwojowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych w ścisłej korelacji z technologiami informacyjnymi, związanych z poprawnym argumentowaniem, krytycznym i samodzielnym myśleniem, logiką i heurystyką. Przedstawiono krótką charakterystykę projektu oraz analizę przyrostu wiedzy uczniów w zakresie fizyki, informatyki i matematyki.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość