Przeglądanie według Temat "film"
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Film fabularny jako element systemu medialnego – socjologiczna analiza oferty kin i telewizji w Polsce(Uniwersytet Rzeszowski, 2018-12-13) Brzozowska, Gabriela(max 1400 znaków) W życiu współczesnego społeczeństwa polskiego media są dominujące. Film fabularny, jako jeden z elementów mediów audiowizualnych jest wszechobecny w codzienności i wpływa na zachowanie oraz postawy ludzi. W socjologii film jest jednym z elementów, który składa się na system medialny. Współczesne filmy fabularne są opowieściami transmedialnymi i coraz trudniej wskazać film jako jedną skończoną opowieść w mediach. Film fabularny można rozpatrywać jako element kultury, z punktu widzenia danego ustroju politycznego, a także jako agregat społeczny. Historia filmu jest dość długa i dynamiczna. Współcześnie film fabularny w społeczeństwie postmodernistycznym jest eklektyczny, konwergentny, wielowymiarowy i otwarty pod względem fabuły, ale z drugiej strony film bywa schematyczny. Celem pracy była diagnoza filmów wyświetlanych w Polsce, zarówno w kinach jak i w telewizji na przełomie 2014 i 2015. Ponadto zbadano, jakie filmy były w powyższym okresie oglądane przez widzów. Zbadano także jakie filmy oglądają i dlaczego miłośnicy kina w rzeszowskim Dyskusyjnym Klubie Filmowym KLAPS.Pozycja Lektury i współczesny nastolatek w (nie)nowoczesnej szkole – próba diagnozy i propozycje rozwiązań metodycznych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021-12) Motyka, AgnieszkaW odwołaniu do praktyki autorki jako nauczycielki języka polskiego w szkole podstawowej w artykule została przedstawiona krótka diagnoza dotycząca braku zainteresowania uczniów lekturami. Artykuł pokazuje też propozycje pracy z tekstem w czasie zmian (z)reformowanej szkoły zarówno tej zdalnej, jak i stacjonarnej.Pozycja Mediolingwistyczna analiza wartości w polskich filmach fabularnych opartych na faktach(Uniwersytet Rzeszowski, 2022-07-07) Kuraś-Szczepanek, KlaudiaCelem badań pracy doktorskiej jest analiza wartości promowanych w serii polskich filmów fabularnych opartych na prawdziwych wydarzeniach. Podstawę materiałową stanowią produkcje – „Nad życie”, „Mój biegun”, „Bokser”, „Cisza”, „Krzysztof”, „Laura” – emitowane w latach 2010-2013 jako cykl obrazów pt. „Prawdziwe historie” za pośrednictwem stacji TVN. Niniejsza praca doktorska składa się z sześciu rozdziałów. Trzy pierwsze stanowią część metodologiczno-teoretyczną, kolejne zaś – dział badawczy. Każdy rozdział zakończony jest wnioskami. Pierwszy rozdział pracy opisuje podstawowe założenia mediolingwistyki. Rozdział drugi rozprawy poświęcony jest problematyce rozumienia filmu oraz przypisywanej mu roli w szerzeniu pewnych postaw, wzorców czy zachowań. Trzeci rozdział dotyczy aksjologii, a przede wszystkim różnorodnego rozumienia słowa wartość czy heterogenicznych hierarchii zależnych zarówno od kultury, w jakiej człowiek wzrasta, środowiska rodzinnego, jak i indywidualnych cech osobowości. Analityczna część pracy doktorskiej składa się z trzech rozdziałów, poświęconych kolejno wymienionym wartościom – miłości, rodzinie, życiu i zdrowiu. Każdy z rozdziałów zawiera opis i analizę wybranych filmów, ich głównych komponentów – obrazu, słowa, gestu czy muzyki – mających wpływ na wyodrębnienie poszczególnych kwestii aksjologicznych.Pozycja Nauczanie spajania materiałów z zastosowaniem wideodydaktyki(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Ciesielka, Marta; Żurek, ZbigniewW opracowaniu zaprezentowano zastosowanie metody wideodydaktyki w nauczaniu spajania materiałów na studiach technicznych. Omówiono strukturę metody i kolejne etapy jej realizacji. Ponadto w artykule zamieszono opinie studentów dotyczące realizowanego projektu oraz liczne uwagi metodyczne.Pozycja PU100/ Centrum światów jest tutaj - międzynarodowy projekt interdyscyplinarny ,2020 , Interdyscyplinarny projekt w przestrzeni miejskiej Przemyśla(2020-09-12) Kuśnierz, ŁukaszCentrum światów jest tutaj - międzynarodowy projekt interdyscyplinarny w przestrzeni miejskiej Przemyśla. W wystawie wzięło udział wielu artystów posiadających duży dorobek artystyczny w kraju i za granicą. Klasyczka performansu Ewa Zarzycka, Magdalena Franczak, Ludomir Franczak oraz artystka z Berlina Azar Pajuhandeh.