Przeglądanie według Temat "extracurricular activities"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Czynniki determinujące wybór przez rodziców zajęć pozaszkolnych dzieci(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Chmiel, MagdaRodzice, dostrzegając brak indywidualnego rozwoju dziecka w systemie edukacji formalnej, poszukują go w edukacji nieformalnej, np. zajęciach pozaszkolnych. Zajęcia pozaszkolne stanowią rynek, który wykazuje tendencję rosnącą i staje się coraz bardziej zdywersyfikowany. W opracowaniu przedstawiono rolę zajęć pozaszkolnych w systemie edukacji i wyznaczono na podstawie badań ankietowych czynniki wpływające na decyzje rodziców przy wyborze tych zajęć. Pokazano, że tematyka zajęć pozaszkolnych i jej spójność z przekonaniami rodziców pełni kluczową rolę w ich wyborze. Istotnymi czynnikami są też lokalizacja zajęć i ich jakość. Badania wykazały, że rodzice są skłonni ponieść koszty finansowe, aby maksymalizować prawdopodobieństwo rozwoju dzieci, który zaprocentuje w przyszłości. Otrzymane wyniki i podane wnioski mogą być wykorzystane przez placówki organizujące zajęcia pozaszkolne w celu lepszego ich dopasowania do rzeczywistych potrzeb oraz perspektyw rodziców.Pozycja Involvement of Young People in Extracurricular Activities in General Education Secondary School – an Opportunity for their Balanced Development(The University of Rzeszów Publishing House, 2023-12) Tłuczek-Tadla, EwaThe article addresses important issues related to the daily educational experiences of Polish secondary school students. In the first place it focuses on the general concepts conveyed by the title, such as balanced development, extracurricular activities, and volunteering. The theoretical and exploratory purpose as well as practical and implementation related goals have been formulated. The main research problem was defined as follows: What was secondary school students’ involvement in extracurricular activities in school, in the context of their opportunities for balanced development? The study applied a method of diagnostic assessment, a survey technique and a specially designed questionnaire. The survey was conducted in May and June 2022 among 286 secondary school students in the Podkarpackie Region. Majority of the respondents did not engage in extracurricular activities. The students who were involved in some kind of extracurricular activity most often perceived various gains for themselves. The most popular were volunteering projects organised by the school. The students reported that involvement in extracurricular activities most often allowed them to gain knowledge, develop skills and help other people. The gains perceived by the respondents can contribute to their balanced development.