Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "edukacja w epoce cyfrowej"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Kompetencje cyfrowe nauczycieli. Raport z badań
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-11) Morańska, Danuta
    W artykule zostanie scharakteryzowany proces badawczy, którego celem było określenie specyficznych kompetencji cyfrowych nauczycieli akademickich. Identyfikacja specyficznych kompetencji cyfrowych uwzględniała ich wpływ na efektywność działania jednostek podczas pełnienia określonych funkcji w społeczeństwie oraz możliwy wpływ na funkcjonowanie całego społeczeństwa. Próbę badawczą wywiadu grupowego (FGI – Focus Group Interview) stanowili eksperci, naukowcy, którzy w swojej działalności naukowej zajmują się wskazaną rolą społeczną. Na podstawie przeprowadzonych analiz zidentyfikowano specyficzne kompetencje cyfrowe, sformułowano ich definicje oraz zestawy wskaźników behawioralnych, które pozwalają ocenić występowanie danej kompetencji oraz wskazać jej poziom.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Wspieranie rozwoju kompetencji cyfrowych społeczeństwa w samorządowych instytucjach kultury
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Morańska, Danuta
    W artykule przedstawiono działania ukierunkowane na rozwój kompetencji cyfrowych społeczeństwa realizowane w postaci szkoleń odbywających się pod opieką wykwalifikowanych pracowników w miejscach przystosowanych do spędzania wolnego czasu, adekwatnie wyposażonych. Tego zadania z powodzeniem mogą się podjąć gminne samorządowe instytucje kultury (GSIK). Pełnią one rolę punktów, w których każdy mieszkaniec może rozwijać swoje zainteresowania, nabywać nowe umiejętności i kształtować potrzebne współcześnie kompetencje. W miejscach tych spotykają się wszystkie pokolenia. Realizacja tej ważnej misji społecznej wymaga, by osoby prowadzące zajęcia edukacyjne posiadały kwalifikacje merytoryczne i metodyczne umożliwiające dzielenie się wiedzą i umiejętnościami działania w środowisku cyfrowym. Dzięki temu można zapewnić dzieciom, młodzieży i dorosłym warunki do rozwijania oczekiwanych współcześnie kompetencji.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość