Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "edukacja dla bezpieczeństwa"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 6 z 6
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Edukacja dla bezpieczeństwa jako ogniwo w systemie bezpieczeństwa
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Lorek, Marlena
    W niniejszym artykule chciałabym zwrócić uwagę na rolę edukacji dla bezpieczeństwa, która wprzęga w system ogniw bezpieczeństwa poszczególnych obywateli, zwiększając ich świadomość w zakresie mechanizmów rządzących systemem bezpieczeństwa i włączając ich w świadome działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ich środowisku lokalnym, regionalnym.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Kultura bezpieczeństwa informacyjnego
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Batorowska, Hanna
    W artykule ukazano znaczenie kształtowania kultury bezpieczeństwa w środowisku przesycenia informacją przy założeniu, że jej istotnym budulcem jest kultura informacyjna. Do pola badawczego kultury bezpieczeństwa zaliczono kulturę bezpieczeństwa informacyjnego, wskazując na podstawowe zadania stawiane przed edukacją dla bezpieczeństwa w obszarze przygotowania obywateli do racjonalnego, refleksyjnego i etycznego funkcjonowania w zglobalizowanym społeczeństwie informacyjnym.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Kultura informacyjna komponentem bezpieczeństwa państwa i jego obywateli
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Piątek, Tadeusz
    „Bezpieczeństwo” to pojęcie używane przez większość osób, niemniej jednak bez przymiotnika jest kategorią teoretyczną, wielorako i wieloaspektowo rozumianą. Bezpieczeństwo to stan braku zagrożeń. Z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa postrzeganego jako bezpieczeństwo jego poszczególnych obywateli istotnym elementem są cyfrowe kompetencje obywateli, które powinny stanowić podstawową zaporę przed zagrożeniami cyfrowymi. Kultura informacyjna – jej rozwijanie to z kolei jeden z głównych celów edukacji z zakresu szeroko rozumianej problematyki technologii informacyjno-komunikacyjnych, na wszystkich poziomach (etapach) kształcenia doby społeczeństwa informacyjnego. Przedstawiona w artykule analiza zagadnienia kultury informacyjnej jako komponentu bezpieczeństwa obywateli, a tym samym bezpieczeństwa państwa stanowi fragment szerszych badań nt.: „Społeczne i kulturowe aspekty jakości bezpieczeństwa życia i pracy człowieka”.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Przedmiot przysposobienie obronne jako element budowania systemu bezpieczeństwa
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Lorek, Marlena
    W niniejszym artykule chciałabym zwrócić uwagę na tradycję przysposobienia obronnego jako przedmiotu w edukacji szkolnej oraz rolę, jaką może ono odegrać w budowaniu współczesnego systemu bezpieczeństwa w Polsce w przypadku, gdyby powrócił do siatki przedmiotów w szkołach średnich.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Rola edukacji dla bezpieczeństwa w kontekście zagrożeń cyberprzestępczością
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Lorek, Marlena; Pieczywok, Andrzej
    W niniejszym artykule zaprezentowano wyzwania stojące przed edukacją dla bezpieczeństwa w dobie społeczeństwa informacyjnego i zagrożeń związanych z cyberprzestępczością. W związku ze zmianami technologicznymi, które zachodzą w szybko i gwałtownie zmieniającym się współczesnym społeczeństwie, pojawiają się nowe kategorie zagrożeń dla bezpieczeństwa współczesnego człowieka. W rezultacie skuteczna i efektywna edukacja dla bezpieczeństwa musi reagować na zmiany, które przejawiają się w postaci nowych zagrożeń.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Wyzwania stojące przed edukacją dla bezpieczeństwa w dobie społeczeństwa informacyjnego
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Lorek, Marlena
    W artykule zaprezentowano wyzwania stojące przed edukacją dla bezpieczeństwa w dobie społeczeństwa informacyjnego. Zmiany, jakie zaszły w funkcjonowaniu współczesnego świata, przekładają się na powstawanie nowych zagrożeń. W konsekwencji skuteczna edukacja dla bezpieczeństwa musi reagować na zachodzące zmiany w obszarze nowych zagrożeń.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość