Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "educational needs"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Doskonalenie zawodowe nauczycieli jako odpowiedź na wyzwania współczesnej edukacji. Z doświadczeń Powiatowego Centrum Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli w Puławach
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Baracz, Anna
    W artykule podjęto próbę analizy współczesnych uwarunkowań i wymagań stawianych profesji nauczyciela. W sposób ogólny omówiono system doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz elementy tworzące ten system w Polsce. Ukazano wyzwania stojące przed współczesnym pedagogiem. Podkreślono specyfikę pracy nauczycieli w aspekcie zmian społeczno-gospodarczych i konieczność ciągłego doskonalenia się. Przeprowadzono analizę badań w obszarze potrzeb edukacyjnych środowiska oświatowego w ramach funkcjonowania powiatowej, publicznej placówki doskonalenia nauczycieli, co pozwoliło wskazać tendencje i preferencje nauczycieli w obszarze doskonalenia zawodowego.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Kompetencje kulturowe ratowników medycznych pracujących w Systemie Państwowego Ratownictwa Medycznego
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2020-05-22) Kiszka, Jerzy
    Celem pracy jest ocena kompetencji kulturowych ratowników medycznych pracujących w Systemie Paostwowego Ratownictwa Medycznego w województwie podkarpackim i zachodniopomorskim. Grupę badaną stanowili wszyscy ratownicy medyczni pracujący w jednostkach Systemu PRM w woj. podkarpackim i zachodniopomorskim. Poprawnie wypełnionych ankiet było 563 w obu województwach. Do przeprowadzenia badania wykorzystano przetłumaczony na język polski i zwalidowany kwestionariusz do oceny kompetencji kulturowych personelu medycznego - HPCCI. Ratownicy medyczni pracujący w obu województwach uzyskali najwyższe średnie wyniki kompetencji kulturowych w podskali „Świadomośd i wrażliwośd” (3,90±0,64), a najniższe średnie w podskali „Orientacja praktyczna” skierowana na pacjenta (3,01±0,50). W obu województwach najwyższą średnią kompetencji kulturowych uzyskali ratownicy mający wykształcenie „magisterskie na innym kierunku i licencjat ratownictwa medycznego”. Najniższe średnie były wśród ratowników medycznych po „szkole policealnej” i „studiach licencjackich ze specjalnością ratownictwo medyczne”. Ratownicy znający język obcy posiadają wyższe średnie wyniki kompetencji kulturowych w stosunku do ratowników, którzy nie posiadają takich umiejętności.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Potrzeby i preferencje edukacyjne środowiska oświatowego nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych/ponadpodstawowych w powiecie puławskim w latach 1999–2021
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Baracz, Anna
    W artykule podjęto próbę analizy oceny systemowego wsparcia doskonalenia zawodowego w polskim systemie oświaty. Omówiono sposoby prowadzenia analiz ocen systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli poprzez wskazanie istniejących tendencji. Ukazano tendencje w obszarze preferencji form doskonalenia. Wskazano wyniki analiz badań w obszarze potrzeb edukacyjnych środowiska oświatowego w aspekcie preferencji dotyczących form doskonalenie zawodowego w ramach funkcjonowania powiatowej publicznej placówki doskonalenia nauczycieli, co pozwoliło wskazać tendencje i preferencje nauczycieli w obszarze doskonalenia zawodowego.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość