Przeglądanie według Temat "educational needs"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Doskonalenie zawodowe nauczycieli jako odpowiedź na wyzwania współczesnej edukacji. Z doświadczeń Powiatowego Centrum Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli w Puławach(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Baracz, AnnaW artykule podjęto próbę analizy współczesnych uwarunkowań i wymagań stawianych profesji nauczyciela. W sposób ogólny omówiono system doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz elementy tworzące ten system w Polsce. Ukazano wyzwania stojące przed współczesnym pedagogiem. Podkreślono specyfikę pracy nauczycieli w aspekcie zmian społeczno-gospodarczych i konieczność ciągłego doskonalenia się. Przeprowadzono analizę badań w obszarze potrzeb edukacyjnych środowiska oświatowego w ramach funkcjonowania powiatowej, publicznej placówki doskonalenia nauczycieli, co pozwoliło wskazać tendencje i preferencje nauczycieli w obszarze doskonalenia zawodowego.Pozycja Kompetencje kulturowe ratowników medycznych pracujących w Systemie Państwowego Ratownictwa Medycznego(Uniwersytet Rzeszowski, 2020-05-22) Kiszka, JerzyCelem pracy jest ocena kompetencji kulturowych ratowników medycznych pracujących w Systemie Paostwowego Ratownictwa Medycznego w województwie podkarpackim i zachodniopomorskim. Grupę badaną stanowili wszyscy ratownicy medyczni pracujący w jednostkach Systemu PRM w woj. podkarpackim i zachodniopomorskim. Poprawnie wypełnionych ankiet było 563 w obu województwach. Do przeprowadzenia badania wykorzystano przetłumaczony na język polski i zwalidowany kwestionariusz do oceny kompetencji kulturowych personelu medycznego - HPCCI. Ratownicy medyczni pracujący w obu województwach uzyskali najwyższe średnie wyniki kompetencji kulturowych w podskali „Świadomośd i wrażliwośd” (3,90±0,64), a najniższe średnie w podskali „Orientacja praktyczna” skierowana na pacjenta (3,01±0,50). W obu województwach najwyższą średnią kompetencji kulturowych uzyskali ratownicy mający wykształcenie „magisterskie na innym kierunku i licencjat ratownictwa medycznego”. Najniższe średnie były wśród ratowników medycznych po „szkole policealnej” i „studiach licencjackich ze specjalnością ratownictwo medyczne”. Ratownicy znający język obcy posiadają wyższe średnie wyniki kompetencji kulturowych w stosunku do ratowników, którzy nie posiadają takich umiejętności.Pozycja Potrzeby i preferencje edukacyjne środowiska oświatowego nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych/ponadpodstawowych w powiecie puławskim w latach 1999–2021(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Baracz, AnnaW artykule podjęto próbę analizy oceny systemowego wsparcia doskonalenia zawodowego w polskim systemie oświaty. Omówiono sposoby prowadzenia analiz ocen systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli poprzez wskazanie istniejących tendencji. Ukazano tendencje w obszarze preferencji form doskonalenia. Wskazano wyniki analiz badań w obszarze potrzeb edukacyjnych środowiska oświatowego w aspekcie preferencji dotyczących form doskonalenie zawodowego w ramach funkcjonowania powiatowej publicznej placówki doskonalenia nauczycieli, co pozwoliło wskazać tendencje i preferencje nauczycieli w obszarze doskonalenia zawodowego.