Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "dispositional and situational methods of dealing with stress"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Korzystanie z internetu a poziom lęku i radzenie sobie ze stresem uczniów w okresie adolescencji
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Kowaluk-Romanek, Marzena
    Dzięki urządzeniom mobilnym, „życie w sieci” stało się dla przeciętnego nastolatka jedną z głównych form strukturalizowania czasu. Oferta internetu jest niezwykle bogata, wręcz nieograniczona. Wirtualny świat otwiera przed młodym człowiekiem nowe perspektywy poznania, przyciąga kolorami, obrazami, możliwością łatwej komunikacji bez wychodzenia z domu. Wraz ze wzrostem popularności internetu rosną również obawy związane z jego nadmiernym lub niewłaściwym użytkowaniem. Zaprezentowane w niniejszym artykule badania własne dowodzą, że uczniowie nadużywający internetu mają wyższy poziom lęku-cechy i częściej doświadczają lęku-stanu w porównaniu do swoich rówieśników. Są bardziej skłonni do spostrzegania jako zagrażających takich sytuacji, w których podlegają ocenie lub doświadczają porażki. W sytuacjach trudnych radzą sobie ze stresem, głównie koncentrując się na emocjach oraz poszukując wsparcia społecznego.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość