Przeglądanie według Temat "discussion"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Alternatywne metody pracy z tekstem i lekturą w ramach edukacji polonistycznej oraz lekcji języka polskiego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-10) Mazur, RafałDotychczasowy sposób omawiania lektur na lekcjach języka polskiego i edukacji polonistycznej zamiast wzbudzać ciekawość i zachęcać do czytania, prowadzi do odrzucenia książek. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele: od marginalizowania problematyki utworu i psychologizmu postaci, z którymi młodzi czytelnicy mogą się utożsamić, poprzez przeładowanie listy lektur i tak pełnej nieatrakcyjnych dla dzieci i młodzieży pozycji, na nudnych i sztampowych lekcjach kończąc. Wykorzystanie takich metod pracy lub jej elementów jak bajkoterapia może pomóc młodym czytelnikom nie tylko lepiej odczytać przesłania dzieła, ale również zrozumieć motywację działań bohaterów, a tym samy sprawić, że czytelnik i postacie z lektur staną się sobie bliżsi. Skupienie się na problematyce i psychologizmie postaci dzięki alternatywnym metodom nauczania wydaje się właściwym sposobem na zachęcenie uczniów do czytania książek omawianych w szkole.Pozycja Argumentationsindikatoren in deutschen Interviews und Diskussionen(2015-06-18) Buć, BartoszKażdy proces argumentacji może zostać przypisany konkretnemu schematowi argumentacyjnemu, rozumianemu jako pewna relacja pomiędzy głoszonym punktem widzenia a podnoszonym argumentem. Pragma-‐dialektyka rozróżnia trzy schematy argumentacyjne, t. j. argumentację w oparciu o relację: analogiczną, kauzalną i symptomatyczną. Co więcej autorzy pragma-‐dialektycznej teorii argumentacji, tzn. Frans H. van Eemeren i Rob Grootendorst (zmarły w 2000 r.), jak również ich następcy, a mianowicie Peter Houtloser i A. Francisca Snoeck Henkemans, stworzyli katalog angielskich słów i zwrotów, które są typowe dla poszczególnych schematów i są określane jako indykatory argumentacji. Ich obecność w tekście może posłużyć za wskazówkę, iż podnoszony jest jakiś argument. Ponadto istnieją typowe pytania krytyczne, które mogą zostać zadane w celu określenia typu argumentacji. Niniejsza dysertacja ma zatem na celu stworzenie listy słów i zwrotów, które wskazują na daną relację w procesie argumentowania w oparciu o mówiony język niemiecki, a konkretnie na podstawie wywiadów i dyskusji.