Przeglądanie według Temat "discipline"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Dyscyplina pracy w wybranych polskich organizacjach – problemy karania w opinii pracowników(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-03) Pokrzywa, MagdalenaCelem artykułu jest ukazanie opinii pracowników wybranych polskich organizacji na temat dyscypliny, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki karania. W artykule skoncentrowano się na opiniach badanych dotyczących częstotliwości karania, dominujących form karania, najczęstszych kar nieformalnych stosowanych w organizacjach zatrudniających badanych oraz emocji towarzyszących respondentom w sytuacji podlegania karze. Badania zrealizowano za pomocą techniki CAWI z 393 pracownikami reprezentującymi różne organizacje w Polsce. Respondenci deklarowali, że na ogół kary formalne stosowane są bardzo rzadko, jednak kary nieformalne występują w większości organizacji zatrudniających badanych. W wyniku stosowania kar następuje najczęściej spadek motywacji do pracy oraz brak satysfakcji z pracy. Karom towarzyszyło również poczucie niesprawiedliwości.Pozycja Dyscyplina w klasie w codzienności szkolnej nauczycieli. Raport z badań(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Dusza, BożenaProblematyka dyscypliny w klasie jest istotnym elementem codzienności szkolnej. Dotyczy ona w równym stopniu nauczycieli, jak i uczniów i jest ważnym czynnikiem wpływającym nie tylko na efektywność kształcenia, ale też na atmosferę w klasie szkolnej. W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w grupie 529 nauczycieli ze szkół podstawowych z województwa podkarpackiego. W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego oraz technikę ankiety. Wyniki badań wykazały, że problemy z dyscypliną w klasie są zjawiskiem powszechnym. Badani nauczyciele deklarują, że radzą sobie z nimi dobrze, przy użyciu różnorodnych metod i przy wsparciu innych nauczycieli, dyrekcji i rodziców. Poruszono też problem metod dyscyplinowania uczniów oraz przyczyn problemów z dyscypliną, identyfikowanych przez nauczycieli.