Przeglądanie według Temat "difficulties"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja A Teacher in the Era of the Spread of Artificial Intelligence Applications – Challenges and Difficulties(The University of Rzeszów Publishing House, 2023-12) Ścieranka, SandraThe tasks of a modern teacher are definitely different from those they had to perform a decade ago. In the era of various changes taking place, constantly developing, but also accompanying digitization in every sphere of life, the role of the teacher takes on a new meaning – flexibility and openness to changes on their part become necessary. Therefore, teachers face new challenges, roles and skills to expand. The conducted considerations are aimed at showing the impact of digitization both on the daily work of the teacher, the performance of professional functions, as well as his relationship with students. The punchline becomes the need to use artificial intelligence tools, as well as the essence and necessity of media literacy of modern teachers, which is reflected in the entire didactic process carried out among students shaped by digitization and the world of media. Among the others, the aim of the work was to determine attitudes of the educators (on the rating scale) about the presented approach to the work.Pozycja Edukacja techniczna małych dzieci(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Jelinek, Jan AmosEdukacja techniczna małych dzieci jest archaiczna (Furmanek, 2007, s. 44–54) i wymaga diagnozy dla wypracowania nowych działań. 91% nauczycieli obserwuje duże zainteresowanie dzieci zajęciami technicznymi, jednak brakuje im pomysłów na proste doświadczenia, które rozwijałyby myślenie dzieci. Artykuł przedstawia wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 2475 nauczycieli na temat trudności i motywów podejmowania się prowadzenia zajęć z techniki wśród dzieci.Pozycja Trudności w pracy z dzieckiem nieśmiałym w perspektywie nauczycieli(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Wrótniak, JoannaProblem nieśmiałości wydaje się być pomijany w szerokiej dyskusji dotyczącej problematyki wychowania. Wiedza wychowawców dotycząca tej tematyki warunkuje w pewnym zakresie efektywność podejmowanych działań edukacyjnych. Celem badań było poznanie opinii nauczycieli na temat trudności w pracy z dzieckiem nieśmiałym. Materiał empiryczny zebrano wykorzystując kwestionariusz ankiety własnej konstrukcji zawierający pytania z kafeterią półotwartą oraz otwartą.