Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "difficulties"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    A Teacher in the Era of the Spread of Artificial Intelligence Applications – Challenges and Difficulties
    (The University of Rzeszów Publishing House, 2023-12) Ścieranka, Sandra
    The tasks of a modern teacher are definitely different from those they had to perform a decade ago. In the era of various changes taking place, constantly developing, but also accompanying digitization in every sphere of life, the role of the teacher takes on a new meaning – flexibility and openness to changes on their part become necessary. Therefore, teachers face new challenges, roles and skills to expand. The conducted considerations are aimed at showing the impact of digitization both on the daily work of the teacher, the performance of professional functions, as well as his relationship with students. The punchline becomes the need to use artificial intelligence tools, as well as the essence and necessity of media literacy of modern teachers, which is reflected in the entire didactic process carried out among students shaped by digitization and the world of media. Among the others, the aim of the work was to determine attitudes of the educators (on the rating scale) about the presented approach to the work.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Edukacja techniczna małych dzieci
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Jelinek, Jan Amos
    Edukacja techniczna małych dzieci jest archaiczna (Furmanek, 2007, s. 44–54) i wymaga diagnozy dla wypracowania nowych działań. 91% nauczycieli obserwuje duże zainteresowanie dzieci zajęciami technicznymi, jednak brakuje im pomysłów na proste doświadczenia, które rozwijałyby myślenie dzieci. Artykuł przedstawia wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 2475 nauczycieli na temat trudności i motywów podejmowania się prowadzenia zajęć z techniki wśród dzieci.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Eminent, lost negotiators. Representatives of the young generation in the face of disruptions of the e-world
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Wojtkowiak, Monika
    The article raises the issue of young Internet users. Representatives of the e-network generation are people equipped with the ability to move efficiently in digital reality, for whom the Internet environment is as accessible as the environment outside it. They navigate effectively, take advantage of benefits of the availability of information and communication on the Internet, but also face difficulties posed by virtual reality. They use skills similar to those of negotiators- openness, communication, manipulation. However, they are also lost in online reality. The article is a contribution to the discussion on how young people adapt to the reality of this “unreal” world and how they deal with ‘being lost’ referred to in the title.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Trudności w pracy z dzieckiem nieśmiałym w perspektywie nauczycieli
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Wrótniak, Joanna
    Problem nieśmiałości wydaje się być pomijany w szerokiej dyskusji dotyczącej problematyki wychowania. Wiedza wychowawców dotycząca tej tematyki warunkuje w pewnym zakresie efektywność podejmowanych działań edukacyjnych. Celem badań było poznanie opinii nauczycieli na temat trudności w pracy z dzieckiem nieśmiałym. Materiał empiryczny zebrano wykorzystując kwestionariusz ankiety własnej konstrukcji zawierający pytania z kafeterią półotwartą oraz otwartą.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość