Przeglądanie według Temat "diagnoza i programowanie terapii logopedycznej"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Diagnoza i programowanie terapii logopedycznej w przypadku trzynastoletniego chłopca z giełkotem(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Samolewicz-Dyka, Justyna; Kostecka, WandaPrzedmiotem niniejszego artykułu jest diagnoza i programowanie terapii logopedycznej w przypadku trzynastoletniego chłopca z giełkotem. Prezentowane badania podłużne stanowią opis funkcjonowania chłopca (od wczesnego dzieciństwa do 13. roku życia) na poziomie poznawczym, społecznym, emocjonalnym, a przede wszystkim komunikacyjnym. Rozpoznanie zaburzenia pozwala lepiej zrozumieć zachowania werbalne chłopca oraz daje szansę, że w przyszłości będzie on mógł pełniej wykorzystać własne możliwości na poziomie intelektualnym i emocjonalnym. Interdyscyplinarna diagnoza jest punktem wyjścia do programowania terapii logopedycznej wspomaganej oddziaływaniami pedagogicznymi, psychologicznymi oraz środowiska rodzinnego chłopca.