Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "databases"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Bazy danych w opracowywaniu galicyjskich ksiąg metrykalnych
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Ziobro, Wojciech; Waśko, Radosław
    W artykule poruszone zostały kwestie związane z dostępnością, rozproszeniem i stanem zachowania galicyjskich ksiąg metrykalnych, które – wydawać by się mogło – stanowią obecnie główny problem, z jakim zetknąć się może badacz chcący zająć się tym źródłem. Nie bez znaczenia jest również masowy charakter metrykaliów, co z jednej strony stanowi o ich walorze, z drugiej zaś utrudnia pełne wykorzystanie potencjału informacyjnego. To właśnie tej kwestii poświęcona została dalsza część artykułu, gdzie autorzy przedstawiają własną propozycję zmierzenia się z tym problemem, prezentując przygotowany przez siebie zbiór gotowych baz danych „Galicyjskie księgi metrykalne”, który poprzez zaprojektowane formularze, gotowe kwerendy i szereg ułatwiających pracę funkcji ma za zadanie usprawnić i przyśpieszyć badania nad naturalnym ruchem ludności prowadzone z wykorzystaniem tego cieszącego się dużym zainteresowaniem źródła.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Interactive-Multimedia Playful Game Sheets and Panels for Preschool Institutes
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Hilčenko, Slavoljub; Jakovljević, Nebojša
    ICT in educational process crashes classic theory of psychological development of the child. According to them, the process of adopting of new concepts (thought process) in pre-school institutes ranges from perception of the senses (sight, hearing, touch), speech and direct manipulation of real objects (teaching resources), towards the creation of abstract concepts. In other words, that child would “see the object in their head”, had to “see it and touch it with the hand!” first. With the introduction of modern educational technology, the whole process of learning and assessment of knowledge moved to the virtual environment. Perceptual abilities, compensated realistic tactile impressions and direct manipulation but not at the expense of the quality of learning. Examples from practice confirm that. The paper aims at presenting samples of interactive-multimedia game sheets and panels for future base of E-didactic materials from the Methodology of developing initial mathematical concepts for preschool needs.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Koncepcja modelu strumieniowego pobierania danych w czasie rzeczywistym notowań giełdowych
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Wołoszyn, Jacek
    W poniższym artykule przedstawiono model koncepcyjny pobierania danych transakcji giełdowych w czasie rzeczywistym.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Modyfikacja modelu aplikacji realizującej transakcje giełdowe na podstawie rzeczywistego strumienia danych o wartość dywidend
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Wołoszyn, Jacek
    W poniższym artykule opisano rozwiązanie problemu uwzględnienia wartości portfela użytkownika o wartość dywidendy dla transakcji opartych na rzeczywistym strumieniu danych.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Wyszukiwanie obiektów o podobnych cechach w bazie danych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Wołoszyn, Jacek
    Artykuł ten przedstawia proces tworzenia systemu rekomendującego obiekty z pól rekordów bazy danych o zbliżonych cechach podobieństwa do wybranych cech obiektu wzorcowego. W budowie wykorzystano algorytm K najbliższych sąsiadów, który często jest wykorzystywany do tworzenia systemów klasyfikacji.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość