Przeglądanie według Temat "cross-sector partnership"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Cross-sectoral cooperation in order to solve social problems(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Szluz, Beata; Matulayová, Tatiana; Pešatová, IlonaCelem jest stworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany myśli na temat partnerstwa międzysektorowego na rzecz rozwiązywania problemów społecznych. Problematyka: 1. Współpraca międzysektorowa w procesie integracji społecznej osób: niepełnosprawnych, chorych psychicznie, ubogich, starszych, uzależnionych, doświadczających przemocy, bezdomnych itd. 2. Partnerstwo międzysektorowe na rzecz rozwiązywania problemów rodziny (rodzina w ponowoczesnym społeczeństwie). Współpraca służb socjalnych z instytucjami edukacyjnymi. 3. Partnerstwo międzysektorowe na rzecz rozwiązywania problemów rynku pracy. 4. Formowaniu partnerstwa pomiędzy podmiotami działającymi na rzecz rozwiązywania problemów społecznych. Partnerska rola władz lokalnych, organizacji pozarządowych oraz sektora prywatnego. Uwarunkowanie współpracy międzysektorowej. 5. Formy współpracy międzysektorowej – perspektywy dla organizacji pozarządowych w kontekście ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Wolontariusz – sprzymierzeniec czy konkurent? Wolontariat biznesu. 6. Współpraca organizacji pozarządowych z sektorem publicznym oraz prywatnym na przykładzie wybranych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. 7. Trzeci sektor a ekonomia społeczna. Budowanie współpracy na rzecz rozwoju ekonomii społecznej, a także ukazanie dobrych praktyk w obszarze partnerstwa międzysektorowego. Partnerstwa ponadnarodowe.Pozycja Cultural anthropology and its practical dimension in projects which include cross-sector partnership(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Sikora, MateuszCross-sector partnership can play a major role in initiatives which aim at solving present-day social issues. This article focuses on the possibilities and consequences of cooperation between the public and the social sectors. Higher education institutions – more precisely, one of the main Polish universities – are hereby seen as the representative of the first sector. The second, public sector is hereby represented by non-governmental institutions, those active in Poland as well as abroad. Further presented in this article are the numerous benefits which stem from the inclusion of Cultural Anthropology in the debate concerning solving various social problems in regards to cross-sector partnership. By which – in terms of definition – I understand the cooperation of various sectors, which may result in unprecedented and revolutionary resolutions. Furthermore, anthropology has the potential to encompass all elements of cross-sector partnership, as well as to employ initiatives which are necessary for solving contemporary socio-political matters.Pozycja Nowe możliwości zastosowania w Polsce koncepcji uczącego się regionu(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Gąsior-Niemiec, AnnaThe paper explores some novel ways to use the concept of the learning region in Poland, following a change of the regional policy paradigm in the country. The concept of the learning region has been part of the European Union’s public policy resources since the early 1990s. Commonly, it is applied across EU Member States, including Poland, in the shape of regional innovation systems (RIS) and cluster-building instruments. It is argued in the paper that there are more ways to take advantage of this concept at the regional level, when focusing on the sphere of regional governance, which is related to the territorial approach recently introduced in the policy of local and regional development.Pozycja Partnerstwo i partycypacja na obszarach wiejskich – przypadek lokalnych grup działania w województwie podkarpackim(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014) Gąsior-Niemiec, AnnaThe paper is focused on the principles of partnership and participation in rural areas in contemporary Poland. The studied case involves local action groups (LAGs) established in the Subcarpathian Voivodeship in the period 2007-2013. Based on national and European legal frameworks that regulate the establishment and functioning of the LAGs, these organizations are required to implement the principles of partnership and participation as far as their structures and functions are concerned. The principle of partnership is premised, inter alia, on a specific obligation to include representatives of three sectors – public, economic and social – in the LAGs’ membership. The principle of participation means, among others, that the LAGs are expected to engage in the active recruitment of new members. In the paper the implementation of both of the principles is evaluated by analyzing the LAGs’ membership structures and their criteria of access to membership.