Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "critical thinking"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Krytyczne myślenie i logika formalna w badaniach literaturoznawczych na przykładzie wybranych utworów Ignacego Krasickiego
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Magryś, Roman
    Formal logic and critical thinking are complementary tools in research of literary texts. Critical thinking is especially useful in the case of works which are antinomic in character as they are based on disputable ironic meeting points. Ignacy Krasicki’s satires are such type of text. A special difficulty is posed by the interpretation of Journey of a Warmian bishop, as the work read separately and with the use of particular contexts assumes ambiguous meanings. The application of the methodology of critical thinking, which is based on multisided approach to text, leads to the conclusion that primary law of classical logic, the law of excluded middle, does not apply. Journey is a dialogic work, even though ideological reasons for and against foreign travels are not equal.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Nauka argumentacji – kształcenie krytycznego myślenia
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Cybulska-Wal, Alina
    In this article, Alina Cybulska-Wal addresses the role of argumentation and language in learning. She examine how generate insights about students’ abilities and needs related to argumentation. Author claims that teaching argumentation is teaching critical thinking. She also provides key ingredients necessary to strenghten argumentation in classroom, the features of argumentation (claims, evidence/grounds, reasoning/justification) and criteria helpful to assess a certian argument.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość