Przeglądanie według Temat "crisis management"
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Bezpieczeństwo energetyczne społeczności lokalnej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Wieczorek, PiotrThe publication concerns the issue of periodic energy supply breaks. The main goal of the paper is to answer the following question: how one can solve the problems of local communities connected with periodic energy supply breaks, for instance: floods, avalanches, windstorms, hurricanes, tornadoes, which result in power cuts lasting for almost a week. Secondly, this article is also dedicated to the investors, who would certainly decrease the use of energy in some urban areas, if they applied the provided solutions with regard to their investments such as huge shopping centres. What is more, the aim of this paper is to present certain legal regulations related to the crisis management concerning the use of the equipment of the Armed Forces in the case of periodic energy supply breaks.Pozycja Organizacja prawna gospodarki wodnej na poziomie województwa w zakresie zarządzania kryzysowego – analiza prawna(Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018-12) Płonka-Bielenin, KatarzynaOrganem właściwym w sprawach gospodarowania wodami na obszarze województwa zgodnie z ustawą z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne - jest wojewoda. Wskazana ustawa powierzyła wojewodom szereg kompetencji związanych z gospodarowaniem wodami. Na gruncie ustawy PrWodU z 2017r. kompetencje wojewody można podzielić na dwie zasadnicze grupy. Do pierwszej grupy należy zaliczyć kompetencje wojewody związane z wydawaniem aktów prawa miejscowego, natomiast do drugiej grupy należą kompetencje o charakterze opiniodawczym. Pierwsza grupa kompetencji wojewody obejmuje wydawanie aktów prawa miejscowego w zakresie: w przypadku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej, w celu zapobieżenia skutkom powodzi lub suszy – wprowadzanie czasowego ograniczenia w korzystaniu z wód, w szczególności w zakresie poboru wody lub wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi; ustanawianie stref ochronnych ujęć wód; ustanawianie obszarów ochronnych zbiorników wód śródlądowych; a w sytuacjach nadzwyczajnych określanie rozmiaru i czasu korzystania z każdej wody; przyjmowanie planów utrzymania wód. Do drugiej grupy kompetencji wojewody należy na przykład: opiniowanie projektu wstępnej oceny stanu środowiska wód morskich, czy uzgadnianie projektów planów przeciwdziałania skutkom suszy. Na mocy ustawy o zarządzaniu kryzysowym wojewoda został wyposażony w zakresie zarzadzania kryzysowego w szereg kompetencji i zadań polegających przede wszystkim na kierowaniu monitorowaniem, planowaniem oraz reagowaniem, a także usuwaniem skutków zagrożeń na obszarze województwa. Podejmowanie racjonalnych oraz adekwatnych do zaistniałej sytuacji działań, przez wojewodę, może przyczynić się do zmniejszenia negatywnych skutków sytuacji kryzysowej.Organizacja prawna gospodarki wodnej na obszarze województwa w zakresie zarzadzania kryzysowego została kompleksowo uregulowana. Przepisy regulacji ustawowych nakładają na organy administracji publicznej szereg zadań oraz przyznają im wiele kompetencji w celu minimalizacji wystąpienia sytuacji kryzysowych, a w przypadku ich wystąpienia minimalizowania ich ujemnych skutków.Pozycja Praktyczne aspekty ćwiczeń epizodycznych z zarządzania w sytuacjach kryzysowych w samorządzie terytorialnym(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Barć, MarekArtykuł przedstawia założenia do prowadzenia ćwiczeń epizodycznych z zarządzania kryzysowego w jednostkach samorządu terytorialnego wraz z organem zarządzającym (nadzorującym ćwiczenie), jakim jest Wojewódzki Zespół Zarządzania Kryzysowego.Pozycja Właściwość samorządu terytorialnego w zakresie zapobiegania nadzwyczajnym zagrożeniom i ich skutkom(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-09) Karpiuk, MirosławSamorząd terytorialny jako struktura usytułowana najbliżej obywateli został zobligowany do wykonywania zadań publicznych, w tym związanych z zapewnieniem ochrony środowiska, bezpie-czeństwa czy też porządku publicznego. Zadania te obejmują również zapobieganie nadzwyczajnym zagrożeniom, a także ich skutkom. Sprawy związane z bezpieczeństwem wspólnoty samorządowej stanowią dla władz samorządu terytorialnego niezwykle ważny aspekt działalności. Samorządowa polityka lokalna i regionalna nie tylko musi uwzględniać kwestie związane z walką z zagrożeniami, a w szczególności tymi, które są bardzo dolegliwe dla mieszkańców, ale też powinno to stanowić priorytet działalności władz lokalnych i regionalnych.Pozycja Wykorzystanie portalu Twitter jako narzędzia w zarządzaniu problemowym (issue management) w obszarze polityki(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Drosik, AdamThere is no denying that one of the foundations of contemporary politics, and perhaps the most important, is the image. The image of politician and the party, the image which is so carefully looked after by numerous specialists. Elaborately prepared design, which is delicately managed to create the right impression. At the same time this construction is exposed to dozens of hazards that can cause all sorts of crisis situations. So far, in the practice of public relations there is a belief that a crisis in any organization (entity) is inevitable, like death and taxes. The department of public relations is also responsible for crisis management during the course of events of the crisis situation. However, today more and more often, we go one step further, pointing out that it is necessary to strive for a situation in which any possible crisis will be detected early or even beforehand, and thus the appearance of the crisis situation will be postponed into the indefinite future. For anticipating the crisis, from the point of view of public relations, responsible is “issue management” and the purpose of this article is to present to use of the Twitter portal as a tool used to foresee a crisis situation with regard to the political image. The example of actions taken by the Ministry of Regional Development during a press conference of Law and Justice party in November 2013 was used as a case study.