Przeglądanie według Temat "communicative processes at school"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Deklarowany a realizowany styl nauczania nauczycieli szkół podstawowych(Uniwersytet Rzeszowski, 2020-07-01) Zielińska, MonikaOddziaływanie nauczyciela na uczniów zazwyczaj realizuje się w toku trwałych i długofalowych interakcji na lekcji. Jednym z takich trwałych sposobów wywierania wpływu na uczniów jest styl nauczania. Powyższe stwierdzenia stały się źródłem inspiracji do podjęcia próby określenia realizowanych przez nauczycieli stylów nauczania i zestawienia ich z ich deklarowanymi stylami. Dzięki bowiem świadomości stylów nauczyciele mogą lepiej zrozumieć swoje zachowanie oraz efektywniej kształtować przebieg zajęć i relacje z uczniami. Świadomość stylu nauczania może również wpływać na organizację przestrzeni w klasie i ocenę jej aktywności. Umożliwia ona także przewidywanie konsekwencji interakcji szkolnych. Praca składa się z sześciu rozdziałów i przedstawia wyniki badań o charakterze diagnostycznozależnościowym. Diagnoza odnosi się do obrazu relacji nauczycieli z uczniami, opartych o typologię i charakterystykę stylów nauczania, natomiast zależnościowy charakter badań wynika z próby określenia czynników różnicujących badany stan rzeczy.