Przeglądanie według Temat "brand"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Planowanie komunikacji mobilnej marki(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Kall, JacekRosnącej popularności urządzeń mobilnych towarzyszy systematyczny wzrost ich udziału w czasie kontaktu konsumentów z mediami. Świadomi zachodzących zmian menedżerowie przeznaczają coraz większą część budżetów na komunikację mobilną. Jej unikalność wynika przede wszystkim z kontekstowego charakteru tej komunikacji, jako że przekazy na ekranach smartfonów i tabletów mają szansę pojawić się tuż przed podjęciem decyzji o zakupie produktu bądź nawet w trakcie pobytu konsumenta w sklepie. Komunikacja mobilna stwarza też świetną okazję do testowania różnorodnych platform przekazu oraz charakteru zachęt promocyjnych, by następnie wykorzystywać na masową skalę wyłącznie te, które okazują się skuteczne. Tradycyjne podejście do planowania komunikacji marketingowej, w którym podejmowano próbę dopasowania kanałów przekazu do charakterystyki (głównie) demograficznej docelowego adresata okazuje się nieadekwatne do specyfiki komunikacji mobilnej. W artykule wskazano, jako punkt wyjścia dla procesu planowania komunikacji mobilnej, diagnozę „mobilnej dojrzałości” adresata przekazu oraz uwzględnienie etapu w drodze konsumenta do związania się z marką, na jakim aktualnie się znajduje i jest poddany oddziaływaniu komunikacji mobilnej. Możliwości jej wykorzystania są bowiem bardzo zróżnicowane na poszczególnych etapach, przy czym najszersze wydają się być na etapie aktywnego rozważania konkurencyjnych ofert oraz na etapie samego zakupu. Choć wybrane narzędzia komunikacji mobilnej (na przykład: aplikacje) mogą okazać się wyjątkowo skuteczne na jakimś innym etapie drogi (w przypadku aplikacji – na etapie budowania relacji konsumenta z marką). Jeśli dodatkowo uda się połączyć poszczególne działania z realizacją celów sprzedażowych marki istnieje szansa na spełnienie postulatu obliczania zwrotu z inwestycji w komunikację mobilną marki.Pozycja Społeczne aspekty marki miejsca(2015-03-17) Kawalec, HubertRozprawa doktorska podejmuje problematykę powstawania marki miejsca i jej funkcjonowania w świadomości społecznej. W pracy został opisany proces konwersji fragmentu przestrzeni do statusu miejsca, jaki zachodzi w świadomości jednostki, oraz wpływ tego procesu na budowę marki. Został przedstawiony także proces funkcjonowania marki w sferze publicznej, gdzie zachodzi proces budowania marki oraz jej konsumpcji przez postrzegające ją jednostki. Przedstawione zostało także zjawisko budowy neowspólnot skupionych wokół marek. W celu weryfikacji postawionych tez zostały przeprowadzone badania empiryczne na próbach reprezentatywnych sześciu polskich miast. Rezultatem powyższego procesu badawczego jest stworzenie i opis schematu funkcjonowania marki miejsca w świadomości społecznej. Wykazano, że jednostka budując swoją tożsamość, konsumuje marki miejsc, z którymi ma styczność. Konsumpcja polega na wykorzystaniu faktu wejścia jednostki w interakcję z marką do budowy wizerunku owej jednostki w jej otoczeniu społecznym. W rezultacie, wokół marek powstają neowspólnoty, złożone z jednostek, dla których owe marki są przydatne w budowaniu tożsamości. Im zatem marka jest częściej konsumowana, tym częściej pojawia się w sferze publicznej, przez co jej oddziaływanie na świadomość jednostek rośnie.Pozycja Viral Marketing Instruments and Consumer Attitudes Towards Brand(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Grzybowska-Brzezińska, Mariola; Grzywińska-Rąpca, MałgorzataViral marketing influences the perception of a brand as well as the strengthening of its position. It is also a useful tool in evoking particular emotions towards a product before launching a promotional campaign. The aim of our research was to analyse and assess the influence of viral marketing on consumer attitudes towards Pepsi and Coca-Cola brands. Data was collected with the use of the interview method based on a questionnaire. Respondents answered questions about their attitudes to using social networking services as a medium of communication and a tool that forms market behaviours. The questionnaire was distributed either as an attachment to private email messages or a post on Facebook, Twitter and Goldenline and it included a link to Pepsi and Coca-Cola commercials. The respondents were asked to name the emotions evoked by these commercials and decide, if they would share these commercials with their friends. Information and commercials posted on social networking portals may shape the perception of a brand or company. The reception and influence of the viral marketing depends on the attitudes of consumers and their experiences with the product. Users and loyal buyers of the product are a much more sensitive group and participate in spreading viruses. The willingness to share the post is higher if the commercials convey positive emotions. Social networking services help brands build relations with their customers, they are a source of information about sales or the brand itself. Viral marketing is mostly used for promoting products and services and because of that it can influence the way a company is perceived by consumers. Interesting and entertaining content becomes popular and well-known via the system of sharing posts with friends.Pozycja Znaczenie marketingu terytorialnego w kreowaniu wizerunku i marki jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie województwa podkarpackiego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Gorączko, JoannaThe article pertains to the issue of territorial marketing in creating the image of local government unit on the example of the Subcarpathian Voivodeship. The aim of this paper is to identify by which methods the region builds brand and positive perception. Analysis of the use of territorial marketing tools is conducted based on the method of research sources pertaining to the theme. It was proved that the Subcarpathian region concentrates on social capital and openness for innovations, but still needs a greater emphasis on marketing.