Przeglądanie według Temat "blended learning"
Aktualnie wyświetlane 1 - 6 z 6
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Digital Technologies of Learning Foreign Languages in Postgraduate Education(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Tolochko, Svitlana; Voitovska, Oksana; Deda, Ruslana; Kolesnyk, TetianaIn the European Union, by 2025, it is planned to create a single European educational space. It means that knowledge of English is of vital importance for representatives of all professions and for teachers in particular. According to the research, teachers’ English language proficiency is on a rather low level. Digital technologies can help to improve the situation. Today, there are many opportunities on the Internet to learn a foreign language using Youtube, blogs, podcasts, where many content has already been generated. The Blended Learning Concept of Foreign Languages is being developed using the online platform “Lingva Skills” for language training specialists at universities. Thanks to digital technologies, knowledge and content become public, helping to align hierarchies previously based on knowledge and focus instead on skills and intelligence. For deep and comprehensive learning, it is worth using digital technologies that promote more intensive and better assimilation of foreign languages.Pozycja Kryteria oceny jakości kursów e-learningowych w szkolnictwie wyższym(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Tuczyński, KrystianW artykule przedstawiono potrzebę włączania e-learningu do tradycyjnych zajęć dydaktycznych realizowanych na uczelniach wyższych. Przedstawiono ponadto kryteria, jakim muszą sprostać kursy e-learningowe tworzone przez kadrę akademicką Uniwersytetu Rzeszowskiego. Każdy z tworzonych kursów poddany zostaje wielowymiarowej ocenie z zakresu kryteriów merytorycznych oraz metodycznych, których spełnienie umożliwia ich wdrożenie do procesu kształcenia akademickiego.Pozycja Podnoszenie kompetencji informacyjnych kadry akademickiej Uniwersytetu Rzeszowskiego w zakresie stosowania metod i technik kształcenia na odległość(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Tuczyński, KrystianW artykule przedstawiony został przegląd najważniejszych przedsięwzięć, jakie zostały podjęte na Uniwersytecie Rzeszowskim w celu podniesienia kompetencji informacyjnych kadry akademickiej w zakresie stosowania metod i technik kształcenia na odległość. Działania realizowane przez Uniwersyteckie Centrum Kształcenia na Odległość w pełni wpisują się w jedno z głównych zadań uczelni wyższych, jakim jest realizacja procesu ciągłego doskonalenia jakości kształcenia, oraz stanowi jeden z ważnych wskaźników jakości kształcenia uniwersyteckiego.Pozycja Realizacja idei blended learning w szkoleniu operatorów maszyn przemysłowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Kosicka, EwelinaW artykule przedstawiono charakterystykę metod tradycyjnego nauczania z wykorzystaniem e-learningu oraz blended learningu. Zaprezentowano ideę pigułek wiedzy oraz zaprezentowano przykład autorskiej aplikacji bazującej na pigułkach wiedzy przeznaczonych dla operatorów etykieciarki.Pozycja Положительные и отрицательные стороны применения двуязычных онлайн-словарей и переводчиков онлайн в самостоятельной работе над усвоением русского языка(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Czerw, SebastianThe article sheds light on application of online dictionaries and translators in studying Russian language. The author attempts to show positive and negative sides of using such Internet resources in individual practising Russian language. What is more, the article gives the short definition of e-learning, blended learning and possibilities created in the education sphere by widely spreaded Internet.Pozycja Сценарій змішаного навчання світової літератури у процесі вивчення теми «Tворчість Aдама Mіцкевича»(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Kazakov, IgorCelem artykułu jest opracowanie scenariusza mieszanego nauczania literatury światowej na przykładzie studium tematu „Twórczość Adama Mickiewicza”. W proponowanym scenariuszu zastosowano model rotacyjny „odwrócona klasa” i wykorzystano różne formy pracy: wykład, test, zadania indywidualne, zajęcia praktyczne, wideokonferencje, kwestionariusz. Opisany scenariusz został zintegrowany ze środowiskiem platformy kształcenia na odległość MOODLE Donbaskiego Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego (Słowiańsk, obwód doniecki, Ukraina). Stwierdzono, że mieszane uczenie się wymaga stworzenia oprogramowania edukacyjnego, które spełnia współczesne standardy jakości świadczenia usług edukacyjnych: dostępność, interaktywność, multimedialność. Technologia mieszanego uczenia się pozwala na zastosowanie szerokiej gamy form i narzędzi edukacyjnych, które przyczyniają się do personalizacji procesu uczenia się, umożliwiają realizację całego zestawu elementów asymilacji materiału (od wiedzy do oceny), aktywują działania poszukiwawcze nie tylko studentów, ale także nauczycieli.