Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "biblioteka akademicka"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Blogi bibliotek szkół wyższych jako narzędzie wspomagające kształcenie w zakresie umiejętności informacyjnych: na przykładzie bloga Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
    (Biblioteka Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Janas, Magdalena
    Jednym z ważniejszych zadań współczesnych bibliotek akademickich jest prowadzenie, marginalizowanej przez uczelnie, edukacji w zakresie umiejętności informacyjnych uznanych za kompetencje kluczowe. W artykule podkreślono konieczność dostosowania narzędzi kształcenia do potrzeb i wymagań „pokolenia sieci”. Nowe narzędzia dydaktyczne powinny tworzyć wirtualną przestrzeń kształcenia, która zapewnia interaktywność, dostęp do światowych zasobów informacyjnych i indywidualizację nauki. Dokument przedstawia możliwość zastosowania bloga biblioteki uniwersyteckiej w nieformalnej edukacji w obszarze kompetencji informacyjnych.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Empowerment and partnership – is it possible in the academic library?
    (Dominican University Graduate School of Library and Information Science, 2009) Jaskowska, Bożena
    The paper presents the idea of empowerment and partnership in the academic library. Some differences between classic and empowerment management and a few most important features of leadership are also pointed out in the study. Difficulties as well as benefits of participation in an academic library are shown in the second part of the paper. The are many areas in the academic library where empowerment and partnership could be successfully implemented in the management process.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Wykorzystanie CMS Drupal do zarządzania treściami on-line Biblioteki Uniwersytetu Rzeszowskiego
    (Biblioteka Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2012) Jaskowska, Bożena; Głowacki, Mariusz
    W artykule przedstawiono charakterystykę i zalety wykorzystania darmowych systemów CMS w praktyce bibliotecznej. Wskazano na cechy, które powinien posiadać system CMS wykorzystywany przez bibliotekę akademicką oraz argumenty, które zadecydowały o wyborze przez Bibliotekę Uniwersytetu Rzeszowskiego CMS Drupal. Witryna biblioteczna WWW wraz z wersją mobilną, serwisy dedykowane imprezom bibliotecznym, serwis szkoleń bibliotecznych on-line, platforma czasopisma naukowego oraz intranetowy system informacyjny dla bibliotekarzy – to obszary efektywnego wykorzystania CMS Drupal przez Bibliotekę Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość