Przeglądanie według Temat "arts and crafts classes"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Różnice pomiędzy zajęciami technicznymi a plastycznymi dostrzegane przez nauczycieli wychowania przedszkolnego – wybrane zagadnienia(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Ordon, Urszula; Piwowarska, Ewa; Zentko, JózefWażnym zadaniem wychowania przedszkolnego jest m.in. tworzenie sytuacji edukacyjnych do bycia przez dzieci sprawnym użytkownikiem techniki, a także kształtowania ich wrażliwości estetycznej. Problemem postępowania badawczego stało się pytanie o dostrzegane przez nauczycieli różnice między realizowanymi w praktyce zajęciami z plastyki i techniki. W ankiecie zapytano respondentów o główny cel prowadzonej przez nich edukacji plastycznej i zajęć technicznych, wykorzystywane w toku tych zajęć narzędzia, czynności oraz zagadnienia realizowane w 4-letnim cyklu nauczania. Odpowiedzi pozwoliły określić dostrzegane przez nauczycieli różnice między plastyką a zajęciami technicznymi.Pozycja Technical Education and Arts Education in the Opinions of Teachers of Early School Education – Selected Issues(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Piwowarska, EwaTechnical education and arts education in younger years of elementary school often contribute to final effects of the activities undertaken by children. This process is connected with the human need to create objects, which apart from being more or less useful should be also beautiful. The study focuses on the difficulties some early school education teachers have to distinguish activities related to tasks carried out within the scope of technical education and those related to arts education. It should be underlined that children’s ability to create objects of practical use is mostly emphasized by the principles and aims of technical education, whereas the purpose of art activities is to help children discover beauty by collecting experience. Despite such assumptions, a significant part of the respondents does not notice any distinctive variations between these educational areas, stating that the distinctions are blurred and indicating that selected art tasks are parts of technical classes.Pozycja Zajęcia techniczne i edukacja plastyczna w opiniach nauczycieli wychowania przedszkolnego – wybrane zagadnienia(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Piwowarska, Ewa; Ordon, Urszula; Zentko, JózefJednym z wielu zadań przedszkola jest tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość estetyczną dziecka oraz przygotowujących do bycia użytkownikiem techniki. Zauważony problem niskiego poziomu dostrzeganych przez nauczycieli różnic między realizowanymi w praktyce zajęciami z plastyki i techniki stał się przyczynkiem podjętego postępowania badawczego. W zaplanowanych badaniach sondażowych analiza pytań zawartych w ankiecie umożliwiła określić tematykę, narzędzia, poziom oraz wyznaczniki dostrzeganych przez nauczycieli różnic między plastyką a zajęciami technicznymi.