Przeglądanie według Temat "articulation"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Emisja głosu w kształceniu nauczycieli (rozważania na marginesie książki Agnieszki Płusajskiej-Otto)(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Myszka, AgnieszkaTekst zawiera rozważania na temat kształcenia nauczycieli w zakresie ochrony głosu. Jest także próbą oceny książki Agnieszki Płusajskiej-Otto pt. „Podręcznik pracy głosem. Ćwiczenia i wskazówki dla osób występujących publicznie” i analizą możliwości wykorzystania jej na zajęciach z emisji i higieny głosu prowadzonych na kierunkach nauczycielskich studiów wyższych. W podręczniku bardzo mocno akcentowana jest zależność jakości naszego głosu od kondycji ciała i emocji (napięcia mięśniowe). Praktyka (ćwiczenia) zdecydowanie dominuje tu nad rozważaniami teoretycznymi, co jest ogromną zaletą publikacji, która może stać się zarówno podstawą samokształcenia, jak i podstawą zajęć z emisji głosu na uczelniach kształcących przyszłych nauczycieli.Pozycja Poziom rozwoju umiejętności artykulacyjnych współczesnych trzylatków a dotychczasowy stan badań(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Pelc, MilenaW artykule przedstawiono wyniki badań nad artykulacją współczesnych trzylatków i porównano je z dotychczasowymi ustaleniami badaczy dotyczącymi poziomu rozwoju mowy dzieci. Skupiono się nie tylko na inwentarzu realizowanych głosek i częstych w tym wieku substytucjach, lecz także dokonano przeglądu zniekształceń struktury wyrazów oraz zaobserwowanych u badanych dzieci deformacji. Przedstawiono też wyniki obserwacji uwarunkowań prawidłowego rozwoju mowy (słuch fonematyczny i sprawność aparatu artykulacyjnego) i przeanalizowano ich związek z kształtowaniem się mowy dziecka.