Przeglądanie według Temat "analiza"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Sprawozdawczość finansowa i jej rola w ocenie wyników działalności przedsiębiorstw(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014) Nesterowicz, RenataSkutki wszystkich decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwie, bez względu na obszar jakiego dotyczą, koncentrują się na płaszczyźnie finansowej. Dlatego muszą one, oprócz aspektów prawnych, personalnych czy organizacyjnych, uwzględniać kryterium finansowe. Umiejętność przeprowadzenia właściwej merytorycznie i metodycznie oceny kondycji finansowej firmy jest jedną z najistotniejszych przesłanek zarządzania. Wykrycie zagrożenia kontynuowania działalności przez jednostkę gospodarczą na podstawie informacji zawartych w rocznym sprawozdaniu finansowym jest bardzo trudne. Symptomy złej sytuacji finansowej mogą być mniej lub bardziej widoczne w poszczególnych elementach sprawozdania finansowego, które należy analizować bardzo wnikliwie. Otrzymane wyniki należy porównać z wynikami innych przedsiębiorstw z tej samej branży, w niniejszym opracowaniu spółka Zelmer S.A. mająca swoją siedzibę w regionie została porównana ze spółką Amica S.A.Pozycja Szachy – poszukiwanie drogi w dorosłe życie(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Mac, MałgorzataRozwój technologii informatycznych wykreował możliwości analizy rozproszonych danych. Nowoczesne bazy danych pozwalają nam przyjrzeć się każdemu problemowi z nieskończenie wielu perspektyw. Coraz bardziej i coraz szybciej zmieniające się nasze otoczenie wymusza na nas (pedagogach) coraz bardziej wnikliwej, szybszej i dogłębnej analizy naszych wychowanków, studentów. Jednak w wielu przypadkach nasza diagnoza musi być błędna, gdyż dane, na których oparliśmy naszą analizę, były niepełne, niewystarczające lub nieodpowiednie do diagnozy, jaką przyjdzie nam postawić. Dlatego dziś stawiam tezę, iż w obecnie również nauki humanistyczne powinny w szerszym zakresie czerpać z możliwości analitycznych, jakie daje nam informatyka.Pozycja Wartość informacji w systemie informacyjnym w ocenie jej jakości(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Czerwiński, AdamCelem artykułu jest ustalenie, w jakim zakresie i w jaki sposób należy dokonywać ewaluacji wartości informacji dostępnej w systemie informacyjnym podczas oceny jej jakości. Taka ocena, zwłaszcza dla systemów działających w Internecie, jest bezwzględnie konieczna z powodu nieustannego, bardzo szybkiego powiększania się dostępnych tam zasobów informacji, ponoszenia zbędnych kosztów ekonomicznych ich złej jakości oraz związanych z tym nowych, niekorzystnych zjawisk społecznych. Jakość informacji jest kategorią wielowymiarową i wymaga oceny bardzo wielu różnych atrybutów. Czy wśród konceptualnych modeli oceny jakości informacji są takie, które wymagają również dokonywania oceny wartości informacji? Z jakimi atrybutami jakości jest powiązana wartość informacji? Jakie są koncepcje i jak można w praktyce dokonywać oceny wartości informacji w systemie informacyjnym? Są to tylko niektóre pytania, na które starano się udzielić odpowiedzi realizując podjęty cel opracowania. Jako metodę badawczą zastosowano analizę porównawczą najbardziej znanych w literaturze modeli oceny jakości informacji w systemie informacyjnym. Efektem rozważań są wnioski w odniesieniu do praktyki oceny jakości informacji. Dotyczą one po pierwsze usytuowania kryterium wartości informacji w strukturze wymiarów jakości informacji. Po drugie dotyczą możliwych metod i technik ewaluacji wartości informacji realizowanych na potrzeby oceny jakości informacji w systemie informacyjnym. Stwierdzono, że jako metodę pomiaru wartości informacji w analizowanych modelach proponuje się metodę sondażu.Pozycja Wyjątkowe chwile utrwalone w zaproszeniach ślubnych – analiza nie tylko językowa(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Kopeć, Urszula; Lisowska, MałgorzataPrzedmiotem analizy uczyniono głównie interpretację sposobu redagowania zaproszeń na ślub. Przeanalizowano ponad czterdzieści zaproszeń, które powstały w latach 1990–2022 w południowych i zachodnich regionach Polski. Przyjrzano się im, uwzględniając niezbędne elementy: kto?, kogo?, na co?, kiedy?, gdzie? zaprasza. Przeprowadzona analiza pozwala na sformułowanie następujących wniosków. Osoby redagujące zaproszenia nie odmieniają nazwisk adresatów (tylko 10% ankietowanych poprawnie je odmieniło, np. Karolinę i Sebastiana Makuchów). Ponad 40% respondentów zapisało niepoprawnie skrót pod wezwaniem, co oznacza, że poprawnie zapisano go w dwudziestu kilku zaproszeniach (w kościele pw. Chrystusa Króla). Duży kłopot sprawiła redagującym poprawna pisownia nazw obiektów sakralnych. Tylko 55% badanych pamiętało, że w nazwach własnych dużą literą piszemy właściwą nazwę własną (np. w kościele pw. Świętej Katarzyny Aleksandryjskiej w Tyczynie). Piszącym zaproszenia trudność sprawia także poprawny zapis nazw lokali gastronomicznych czy hoteli. Mogą one stanowić część zarejestrowanej nazwy własnej, wówczas zastosujemy zapis wielką literą, ale mogą być tylko określeniem, np. w restauracji Ranczo w Pstrągowej. Na przestrzeni 30 lat znacznie wzbogacona została szata graficzna zaproszeń, ale jednocześnie zauważono tendencję do skrótowości.