Przeglądanie według Temat "agresor"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Relacja człowiek – pies w akcie agresji. Charakterystyka i negatywne wartościowanie agresora(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Taras, BożenaPrzedmiotem rozważań podjętych w niniejszym artykule są agresywne zachowania człowieka wobec psa. Celem analizy jest przedstawienie jego medialnego obrazu na tle relacji ze zwierzęciem. Podstawę badań stanowi natura ludzka, która daje możliwość opracowania holistycznego obrazu człowieka – uczestnika aktu agresji. Z poddanych analizie tekstów wyłania się negatywnie wartościowany obraz CZŁOWIEKA PRZEŚLADOWCY, na który składają się kategorie podstawowe: charakter agresora, jego osobowość, stosunek do zwierząt i zachowanie wobec nich, oraz kategorie uzupełniające: płeć, wiek, stosunek własnościowy i miejsce zamieszkania. Wizerunek agresora jest budowany zarówno poprzez opisy jego napastliwych zachowań wobec psa, jak i przy użyciu ujemnie nacechowanych środków językowych bezpośrednio lub pośrednio wartościujących ich agresywne relacje.Pozycja The phenomenon of bullying: a comparative study of Spain and Finland(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Mauri Medrano, MartaThe article focuses on comparing two approaches in bullying prevention: the one in Aragon (Spain) with the one in Finland. The Finnish KiVA method is very new and can bring about great progress in detecting and dealing with bullying. The KiVA programme consists of lessons and work done during a course of study. Depending on the level of education, an educational unit will consist of a talk on how to respect others and how to work in a group. The most essential aspect of it is that the pupils understand the importance of preventing and stopping bullying. In this way, instead of supporting the bully, pupils would support the victim, thus conveying that they do not agree with bullying actions. Other methods focus only on the victim and the bully, but the Kiva programme emphasises involving and educating all peers and observers.