Przeglądanie według Temat "action"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Die Kategorie ‚Aspekt‘ im kontrastiven Sprachvergleich(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Kostrzewa, FrankAspect is a grammatical category allowing the speaker to individually refer to an action or event which can be either in progress or completed. Whereas the Slavonic languages have developed a morphologically structured system in order to denote aspect, the Germanic or Romance languages only possess rudimentary forms of aspect differentiation. In Korean, as an agglutinative language, aspect is expressed by adding suffixes to the verb or by forming a complex verb which contains an aspect verb. In some cases temporal adverbs are needed for the disambiguation of sentences with temporal aspectuality. Bhatt/Schmidt (1993:71ff) claim the existence of a Rhenish progressive form for the German language, similar to the progressive forms in English. The category aspect should be considered in close connection with the categories of action, tense and eventuality.Pozycja Kontrowersje wobec stanu flow w edukacji(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Juszczyk-Rygałło, JoannaW okresie, kiedy dziecko przekracza próg przedszkola i szkoły, dominujące znaczenie zaczyna mieć formalna edukacja. Uczenie się zostaje ograniczone ramami programowymi i jest usankcjonowane obowiązkiem. W tych warunkach nie dostarcza jednak satysfakcji i związane jest z wysiłkiem poznawczym. W formalnej edukacji strategicznego znaczenia nabierają zatem techniki motywowania ucznia do podejmowania trudu uczenia się. W artykule mówiono zagadnienie motywowania i jego roli w procesie kształcenia. Główną uwagę skupiono na skondensowanej wewnętrznej motywacji prowadzącej do osiągania stanu flow. W prezentowanym refleksyjno-analitycznym artykule podjęto próbę wyjaśnienia problemu: jakie są możliwości i warunki osiągania przez ucznia stanu flow w procesie edukacyjnym oraz czy to autoteliczne doświadczenie ma wartość dydaktyczną?Pozycja Человек в творчестве Михаила Бахтина(Stowarzyszenie Filozofów Krajów Słowiańskich, 2018) Повторева, Светлана М.Autorka wskazuje, że M. Bachtin w swoich pracach odnosi się do człowieka; jego bycia w świecie i relacji z innymi. Analizuje kategorie antropologii M. Bachtina, które wskazują na relację „ja – inny” jako dialogu i uniwersalną cechę świadomości człowieka. Podkreśla, że dialogiczna doktryna M. Bachtina reprezentuje oryginalny kierunek antropologii filozoficznej, adekwatny do wyzwań współczesnego świata i przyszłości ludzkości.