Przeglądanie według Temat "access to information"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Dostęp do informacji o organizacji na przykładzie sprzężenia zwrotnego z badania opinii pracowników(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Szostek, Dawid JanW swoich rozważaniach autor podkreślił, jak duże znaczenie w zarządzaniu współczesną organizacją ma rzadka informacja i dostęp do niej, a także umiejętność dzielenia się nią z poszczególnymi grupami interesu. O ile posiadanie aktualnych informacji jest coraz łatwiejsze, o tyle coraz trudniej o informacje rzadkie, dające przewagę nad konkurencją. Wynika to z masowego charakteru mediów i coraz większego dostępu do tanich źródeł danych (np. Internet). Dla organizacji oznacza to trudności w budowaniu trwałej przewagi nad konkurentami, natomiast dla konsumenta jest to sytuacja korzystna, jako że pozwala na udział w grze rynkowej na równych zasadach. Większość autorów pochyla się nad kwestią dostępu do informacji ze strony klientów, a pomija się pracowników, którzy stanowią równie istotną grupę interesariuszy organizacji. Oczywiście są oni cennym źródłem danych o przedsiębiorstwie, jednak, powszechnie funkcjonujący w zarządzaniu paradygmat prowadzenia dialogu z personelem jako warunku sprawnego funkcjonowania, oznacza konieczność utrzymania relacji na zasadach partnerskich. Zawiera się w tym także umiejętność dzielenia się informacją. Przydatnym narzędziem prowadzenia takiego dialogu są badania opinii pracowników. Z jednej strony pozwalają na uzyskanie interesujących organizację danych. Z drugiej strony naturalne powinno być dzielenie się przez organizację uzyskanymi informacjami z pracownikami (sprzężenie zwrotne). Przekaz zwrotny powinien także informować o działaniach organizacji podjętych bądź planowanych do podjęcia w odpowiedzi na otrzymane dane. Powyższe kwestie są przedmiotem rozważań autora. W artykule dokonano poza tym usystematyzowania wiedzy na temat badań opinii pracowników oraz warunków optymalizacji korzyści z nich.Pozycja Usefulness as a tool for measuring the implementation of the strategy of selected Pomeranian cities in terms of increasing residents' satisfaction with the availability and quality of public services(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Kałaska, Agnieszka; Kępa, Paweł; Skelnik, Klaudia; Zakrzewska, SylwiaUrban development strategies indicate the directions of activities of local authorities aimed at improving the quality of life of residents. The factors influencing the satisfaction of residents were presented using indicators in the aspect of three orders: social, economic and environmental. The study of the quality of life of residents, using measurable and verbal factors, allows to present a clear and legible developmental picture.