Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "academic dishonesty"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Postawy studentów wobec naruszania uczciwości akademickiej
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2021-12-22) Englert-Bator, Anna
    W pracy została podjęta próba poznania i zrozumienia prawidłowości funkcjonowania wartości uczciwości w życiu jednostki oraz grupy w kontekście procesu edukacji, uzyskana poprzez badanie postaw wobec naruszania uczciwości akademickiej wśród studiującej młodzieży. Analiza wyników badań opisanych w pracy, pozwala na diagnozę postaw młodzieży akademickiej wobec naruszania uczciwości akademickiej. określenie kierunku postaw młodzieży wobec naruszania uczciwości akademickiej z uwzględnieniem trzech komponentów zawartych w tych postawach: poznawczego, emocjonalnego i behawioralnego, reprezentowanego odpowiednio przez czynniki pragmatycznej racjonalizacji, autorefleksji moralnej i funkcjonowania moralnego. W tym celu wykorzystano autorskie narzędzie Skala Postaw Wobec Naruszania Uczciwości Akademickiej – SPNA. Celem badania było także określenie niektórych czynników podmiotowych lub/i przedmiotowych w kształtowaniu się tych postaw.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Relacje w rodzinie i postrzegane wsparcie społeczne jako predyktory nieuczciwości akademickiej
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Wołpiuk-Ochocińska, Anna
    Zachowania nieuczciwie w praktyce akademickiej stają się coraz bardziej powszechnym problemem. Ich uwarunkowania mają zarówno charakter motywacyjno-osobowościowy, jak i społeczny. W niniejszym artykule przedstawiono wyniki analiz badań przeprowadzonych na 257 studentach podkarpackich uczelni na temat predyktorów nieuczciwości akademickiej w postaci społecznego wsparcia i relacji w rodzinie. Okazuje się, że wsparcie nauczycielskie i autonomia w rodzinie obniżają tendencje do oszukiwania w szkole, natomiast wysoki poziom tożsamości w rodzinie i poczucie wsparcia rówieśniczego podwyższają ryzyko zachowań nieuczciwych.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Wybrane współczesne zagrożenia dla edukacji w aspekcie psychologicznym
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Englert-Bator, Anna
    Artykuł jest próbą wglądu w niektóre współczesne zagrożenia, które mogą utrudniać proces edukacji: nieuczciwość akademicką, prokrastynację, wielozadaniowość. Autorka opisuje te zjawiska i towarzyszące im trudności oraz analizuje konsekwencje dla uczącej się młodzieży.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość