Przeglądanie według Temat "academic dishonesty"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Postawy studentów wobec naruszania uczciwości akademickiej(Uniwersytet Rzeszowski, 2021-12-22) Englert-Bator, AnnaW pracy została podjęta próba poznania i zrozumienia prawidłowości funkcjonowania wartości uczciwości w życiu jednostki oraz grupy w kontekście procesu edukacji, uzyskana poprzez badanie postaw wobec naruszania uczciwości akademickiej wśród studiującej młodzieży. Analiza wyników badań opisanych w pracy, pozwala na diagnozę postaw młodzieży akademickiej wobec naruszania uczciwości akademickiej. określenie kierunku postaw młodzieży wobec naruszania uczciwości akademickiej z uwzględnieniem trzech komponentów zawartych w tych postawach: poznawczego, emocjonalnego i behawioralnego, reprezentowanego odpowiednio przez czynniki pragmatycznej racjonalizacji, autorefleksji moralnej i funkcjonowania moralnego. W tym celu wykorzystano autorskie narzędzie Skala Postaw Wobec Naruszania Uczciwości Akademickiej – SPNA. Celem badania było także określenie niektórych czynników podmiotowych lub/i przedmiotowych w kształtowaniu się tych postaw.Pozycja Relacje w rodzinie i postrzegane wsparcie społeczne jako predyktory nieuczciwości akademickiej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Wołpiuk-Ochocińska, AnnaZachowania nieuczciwie w praktyce akademickiej stają się coraz bardziej powszechnym problemem. Ich uwarunkowania mają zarówno charakter motywacyjno-osobowościowy, jak i społeczny. W niniejszym artykule przedstawiono wyniki analiz badań przeprowadzonych na 257 studentach podkarpackich uczelni na temat predyktorów nieuczciwości akademickiej w postaci społecznego wsparcia i relacji w rodzinie. Okazuje się, że wsparcie nauczycielskie i autonomia w rodzinie obniżają tendencje do oszukiwania w szkole, natomiast wysoki poziom tożsamości w rodzinie i poczucie wsparcia rówieśniczego podwyższają ryzyko zachowań nieuczciwych.Pozycja Wybrane współczesne zagrożenia dla edukacji w aspekcie psychologicznym(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Englert-Bator, AnnaArtykuł jest próbą wglądu w niektóre współczesne zagrożenia, które mogą utrudniać proces edukacji: nieuczciwość akademicką, prokrastynację, wielozadaniowość. Autorka opisuje te zjawiska i towarzyszące im trudności oraz analizuje konsekwencje dla uczącej się młodzieży.