Przeglądanie według Temat "YouTube"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Genologiczna analiza vlogu jako gatunku internetowego(Uniwersytet Rzeszowski, 2024-02-21) Smerecka, HonorataNiniejsza praca dotyczy analizy genologicznej gatunku internetowego, jakim jest videoblog. Na podstawie tematycznie zróżnicowanych przykładów trzech kanałów youtubowych, dokonano próby definicji gatunku, określenia jego struktury i kompozycji, a także wyznaczników gatunkowych. Vlog jako gatunek mieści się w cyberprzestrzeni i strukturalnie zdeterminowany jest przez aspekty techniczne i ograniczenia serwisu YouTube. W rozprawie uznany został jako gatunek w formie kolekcji, który może zawierać gatunki pozainternetowe lub użytkowe (przykładowo: zapowiedź, opis, akt zaproszenia, komplement, memy). W ramach badania posłużono się genologiczną analizą tekstu zaproponowaną przez Marię Wojtak. W analizie zastosowano także terminologię z zakresu stylistyki, pragmatyki, teorii tekstu z odniesieniami do kultury. Zaprezentowana podstawa materiałowa pochodzi z internetowego, darmowego i ogólnodostępnego serwisu YouTube. W pracy zestawiono odmienne tematycznie profile nadal aktywnych twórców: „Ula Pedantula” (vlog poradniczy), „Historia Bez Cenzury” (kanał edukacyjno-rozrywkowy) oraz nieesia25 (kanał osobisty). Oprócz filmów analizie poddane zostały opisy, tytuły oraz komentarze pochodzące z wcześniej wymienionych kanałów youtubowych. Podjęto próby charakterystyki leksyki, struktury oraz kompozycji gatunku.Pozycja Promowanie zdrowego stylu życia przez youtuberów(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023) Mleczek, KlaudiaCelem niniejszego artykułu jest podjęcie rozważań związanych z promowaniem zdrowego odżywiania wśród znanych youtuberów działających w dziedzinie sportu oraz dietetyki. Materiał egzemplifikacyjny stanowią wybrani i znani autorce przedstawiciele oraz osoby, które znajdują się w rankingu zamieszczonym na portalu apynews.pl. Przyjętą metodą są rozważania, czy działalność tych osób nie ma szkodliwego wpływu na fanów, dla których influencerzy są wzorem do naśladowania. Jak się okazuje, wymienione osoby są kompetentne i zachęcają swoich odbiorców do zastosowania pozytywnych zmian w ich życiu, na korzyść zdrowia.Pozycja Twórcze wykorzystanie serwisu internetowego YouTube w edukacji muzycznej dzieci(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Rogozińska, KatarzynaMuzyka jest sztuką, która wprowadza w życiu harmonię, poczucie estetyki. Sprzyja ogólnemu rozwojowi, daje możliwość wielostronnego twórczego działania. Owe działania możemy zaobserwować już u dzieci w wieku przedszkolnym. Sprzyja im również powszechny rozwój nowych mediów. W ekspresji muzycznej dzieci przejawem tej symbiozy muzyki i mediów jest własne wykonywanie ulubionych piosenek. Często ma ono zabarwienie autentycznego artyzmu i dużego zaangażowania w czasie prezentacji utworu. Wykorzystywanie przez nauczycieli w twórczy sposób serwisu YouTube przyczynia się do licznych kontaktów dzieci z muzyką. Z kolei obecność muzyki w programach nauczania stymuluje nauczycieli do własnych twórczych działań.Pozycja YouTube w edukacji polonistycznej. Rekonesans(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Żółtowski, DariuszArtykuł prezentuje możliwości wykorzystania YouTube’a na lekcjach języka polskiego. Autor przedstawia przegląd tematów, które można zastosować, by włączyć treści z YouTube’a w edukację polonistyczną.