Przeglądanie według Temat "Twitter"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Images of Polish politicians on Facebook and Twitter on the example in communication strategies of Andrzej Duda and Donald Tusk(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Adamik-Szysiak, MałgorzataThe main purpose of shaping a specific political image is usually political pragmatism focused on gaining social and electoral support. Social media due to their specificity are an excellent space that allows politicians to self-present. The aim of the research is an attempt to construct a proposition of types of political images created in social media based on the analysis of communication strategies (including the tools used and persuasion techniques) of the two selected leading Polish politicians: Andrzej Duda and Donald Tusk. Particular attention is paid to the means of self-presentation, including the role of visual rhetoric in messages politicians on their official Facebook and Twitter accounts.Pozycja Komunikacja polityczna w Internecie na szczeblu lokalnym. Rekonesans badawczy(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014) Choroś, Błażej; Skrabacz, EwaThe following paper presents the results of original research focused on analyzing online activities of politicians at the local level. The object of analysis were tools of political communication on the Internet – web pages, personal Facebook accounts, Facebook pages and Twitter accounts – used by the councillors and mayors of cities that are capitals of districts in the Opole Voivodeship. Results of the research confirm the following hypotheses: 1) Politicians at the local level use online tools less often then politicians at the national level; 2) online communication tools are used similarly to traditional media – as one-way communication channels; 3) online communication tools are more intensively used by mayors than councillors.Pozycja Nowa komunikacja polityczna: Twitter Andrzeja Dudy(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Pietrzyk, BartoszSocial media has created new formats and forms of social activity. Production, receipt of information and communications have integrated themselves introducing a new type of communication activity. The role of social media is so important that any social group can go past them indifferently. This situation also applies to politics. Portals such as Twitter, in addition to the innovative communication formula, have established „one-man relations.” The purpose of this work is to determine the formula by which Andrzej Duda runs his Twitter account. The analysis identifies the collection of the most frequently discussed topics, the most popular news, and ways of using the site by Andrzej Duda. The study used quantitative and qualitative methods, including horizontal analysis and content analysis taking into account the media context and hypertextual structure. The main purpose of the description is a thorough quantitative analysis taking into consideration aspects of qualitative analysis (categories, topics, relationships).Pozycja Twitter jako narzędzie komunikacji uczelni(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-06) Czechowska - Derkacz, Beata; Lusińska, AnnaArtykuł prezentuje sposoby wykorzystania Twittera jako narzędzia komunikacji na polskich uczelniach. Do badania zostało wybranych szesnaście największych szkół wyższych z szesnastu województw (zastosowano kryterium lokalizacyjne oraz lidera). Materiał badawczy, zgromadzony na podstawie monitoringu mediów, obejmuje ponad trzy tysiące twittów zamieszczonych przez uczelnie oraz posty i komentarze innych użytkowników. Analizy wykazały, że uczelnie w bardzo ograniczonym zakresie wykorzystują pierwotny, opiniotwórczy charakter Twittera. Jest on przede wszystkim narzędziem budowania wizerunku oraz prowadzenia bieżącej komunikacji. Szeroko wykorzystywany jest natomiast na Twitterze potencjał naukowy uczelni oraz sukcesy w wielu różnych obszarach. W odniesieniu do uczelni, stanowiących znaczące ośrodki w rozwoju regionów, nie zostały przeprowadzone badania o tak szerokim charakterze. Artykuł stanowi głos w dyskusji na temat roli mediów społecznościowych w erze dominującej komunikacji zapośredniczonej.