Przeglądanie według Temat "TI - matematyka - stosowanie - fizyka"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Otwarte środowisko aplikacji matematycznych SAGE w (samo)kształceniu fizyczno – informatycznym(KTiME Uniwersytet Przyrodniczy Kraków, 2014-09) Klisowska, Małgorzata; Topolewicz, StanisławOdpowiednio wybrane aplikacje – z dominantą na działanie w przestrzeni treści merytorycznych z fizyki lub innych nauk przyrodniczych mogą przyczynić się zmian w sposobach wykorzystania TiK w kształceniu. Jako przykład zaprezentowano SAGE: bezpłatne otwartoźródlowe oprogramowanie matematyczne, które może być wykorzystywane nie tylko w celach naukowo-badawczych, ale i w kształceniu.Pozycja Prezentacje multimedialne – otwartoźródłowe alternatywy dla PowerPointa(KTiME Uniwersytet Przyrodniczy Kraków, 2014-09) Topolewicz, Stanisław; Klisowska, MałgorzataZasygnalizowano alternatywne systemy tworzenia prezentacji z wykorzystaniem oprogramowania Open Source. Zwrócono uwagę na ich przydatność w kształceniu merytorycznym z fizyki/matematyki: samodzielne zdobywanie wiedzy i umiejętności aktywizuje, wykraczając poza sformalizowane, tradycyjne ramy i formy (samo)kształcenia – choćby w zakresie tworzenia prezentacji multimedialnych – pozwala poznawać zarówno nowe narzędzia, jak i nowe implementacje aplikacyjne w kontekście prezentowanych treści merytorycznych."