Przeglądanie według Temat "Polish language teachers"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Stan wiedzy nauczycieli polonistów na temat problemów językowych związanych z dysleksją u uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Ożga, BeataW artykule podjęto próbę zbadania stanu wiedzy nauczycieli polonistów uczących w klasach IV–VI szkoły podstawowej na temat dysleksji uczniów. Celem badań było ustalenie, czy poloniści zauważają problem dysleksji, jaki mają do niej stosunek i jaką dysponują wiedzą na jej temat. Zwrócono też uwagę na czynniki wpływające na stan wiedzy nauczycieli (wiek, płeć, uczelnia, ukończone kursy, wielkość miejscowości). Ponadto badano, w jaki sposób nauczyciele pracują na lekcjach języka polskiego z dziećmi ze zdiagnozowaną dysleksją i z jakich metod korzystają. Jako narzędzie badawcze posłużył kwestionariusz ankiety. Badana grupa liczyła 87 osób.