Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "Polish language education"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Między Herostratesem a Czarną wiosną. O tradycji literackiej u progu dwudziestolecia międzywojennego (na lekcjach języka polskiego w szkole średniej)
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Mazur, Elżbieta
    The article focuses on the role of literary tradition, particularly linked to Romanticism, in the poetry of the Skamandrites. The author discusses examples of lyric poetry created after 1918 and manifesting varied approaches to tradition, i.e. rejection, continuation or negation of the key tradition, as well as the attitude of poetry towards history. She also points to the problem of tradition in secondary-level Polish language education and to the teaching concepts designed to develop students’ ability to understand and identify traditions.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Problem miłości utraconej na podstawie ***[„Jestem Julią”] Haliny Poświatowskiej oraz „Białych zeszytów” Agnieszki Osieckiej (na lekcji języka polskiego w szkole średniej)
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021-12) Nowak, Aleksandra
    Artykuł zawiera analizę i interpretację porównawczą wiersza Haliny Poświatowskiej ***[„Jestem Julią”] oraz piosenki poetyckiej Agnieszki Osieckiej „Białe zeszyty”, jak również przykładowy scenariusz lekcji przeznaczony dla szkoły średniej. Wybrane utwory prezentują problem miłości utraconej, przedstawiając tym samym różne postawy wobec zawodu miłosnego. Celem niniejszego artykułu jest uzasadnienie wyżej postawionej tezy oraz zaprezentowanie problemu miłości niespełnionej z punktu widzenia edukacji polonistycznej.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    YouTube w edukacji polonistycznej. Rekonesans
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Żółtowski, Dariusz
    Artykuł prezentuje możliwości wykorzystania YouTube’a na lekcjach języka polskiego. Autor przedstawia przegląd tematów, które można zastosować, by włączyć treści z YouTube’a w edukację polonistyczną.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość