Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "Nurse"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Nursing in interdisciplinary healthcare
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023) Bartosiewicz, Anna; Nagórska, Małgorzata; Więch, Paweł
    The concept of nursing has exceeded its traditional boundaries and has become an essential element of interdisciplinary care. The constantly evolving healthcare sector, in the face of increasingly complex patient needs and medical advancements, has necessitated a paradigm shift in this profession. Nursing, which combines patient care, education, and advocacy, plays a pivotal role in this transformation. The works presented in the monograph demonstrate the dynamic changes in interdisciplinary nursing as an approach that integrates knowledge and skills from various fields to provide patients with the highest quality of care. Interdisciplinary nurses see each patient as a whole and tailor their care to their needs. They recognize the interrelationships between the physical, psychological, social, and spiritual aspects of a patient’s health to provide holistic and patient-centered care. Interdisciplinary nursing care and the changing roles and responsibilities of nurses emphasize their contributions to care coordination, health promotion, and patient education. The research conducted covers all aspects of modern health care and its impact on the well-being of patients and the health care system. The work highlights the challenges of implementing and maintaining interdisciplinary health care models and the need for ongoing education and professional development. It introduces readers to the dynamic world of interdisciplinary nursing care.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Socjodemograficzne i psychospołeczne uwarunkowania gotowości pielęgniarek do ordynowania leków i wypisywania recept
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2017-10-10) Bartosiewicz, Anna
    Wstęp: Prezentowana praca podejmuje temat gotowości pielęgniarek do uczenia się i rozwoju w kontekście nowych uprawnień pielęgniarskich dotyczących ordynowania leków i wypisywania recept. Cel pracy: Analiza zróżnicowania gotowości pielęgniarek do ordynowania leków i wypisywania recept w zależności od wybranych czynników socjodemograficznych i psychospołecznych. Materiał i metody: Badania przeprowadzono wśród 414 pielęgniarek POZ i 342 pielęgniarek AOS województwa podkarpackiego. Wykorzystano: Kwestionariusz autorstwa własnego, GPUR, LBQ oraz SWLS.Wyniki: Badania własne wykazały, że spośród czynników socjodemograficznych to wiek, poziom wykształcenia i posiadanie dodatkowych uprawnień istotnie wpływały na gotowość pielęgniarek do ordynowania leków. Gotowości do uczenia się i rozwoju kształtowała się na poziomie przeciętnym i dotyczyła najczęściej doskonalenia zawodowego w miejscu pracy. Wśród badanych pielęgniarek przeważały osoby o stwierdzonym przeciętnym i niskim poziomie satysfakcji z życia i stanowiły one łącznie blisko 75% badanej grupy. Wyższy poziom wypalenia zawodowego grupy odpowiadał mniejszej gotowość do ordynowania tych leków. Wnioski: Wśród czynników wpływających na dysponowanie gotowością do ordynowania leków istotnymi okazały się posiadanie kursu w dziedzinie pielęgniarstwa, satysfakcja z życia oraz wybrane skale gotowości do uczenia się i rozwoju.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość