Przeglądanie według Temat "Fizyka"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja „Infobroker” vs „badacz”. O e-determinantach (nie)efektywności transferu wiedzy fizycznej(2013-09-27) Klisowska, MałgorzataPozycja „Infobroker” vs „badacz”. O e-determinantach (nie)efektywności transferu wiedzy fizycznej(KTiME Uniwersytet Przyrodniczy Kraków, 2013) Klisowska, MałgorzataDostepność do stale rosnących zasobów informacji w sieci, rozmycie pojęcia wiedzy i jej usieciowienie sprawiają, że ewolucji ulega czynnościowy charakter uczenia się. Nie zawsze z pozytywnym skutkiem – zwłaszcza dla transferu wiedzy fizycznej i kompetencji kluczowych dla nauk przyrodniczych. Zrealizowane z uczniami, studentami i nauczycielami fizyki/informatyki proste projekty edukacyjne (w ramach własnego projektu GosFiz) wskazują, że alternatywą dla postawy „zarządzania informacją z sieci” (bez jej przyswojenia i włączenia do posiadanej, własnej struktury wiedzy przyrodniczej) jest połączenie kompetencji informatycznych i rozwiązań metodyczno-dydaktycznych upodabniających uczenie się do procesu badawczego – z dominantą na działanie małych grup w przestrzeni treści merytorycznych z fizyki.Pozycja Poezja fizycznej rzeczywistości. Projekt edukacyjny GosFiz(Uniwersytet Rzeszowski, 2008-03) Klisowska, MałgorzataProjekt "GosFiz" realizowany był przez ponad 10 lat (http:/gosfiz.w.interia.pl). Kolejnym cyklom towarzyszyły konkursy, mające na celu zachęcenie uczniów (bez względu na zainteresowania) do eksperymentowania fizycznego. Zwieńczeniem dziesięciu lat nieprzerwanej działalności była konferencja metodyczno-dydaktyczna (X-2008: http://if.univ.rzeszow.pl/~goskli/fck/ ) oraz wystawa nagrodzonych prac uczniowskich (sfinansowana ze środków UM Rzeszów, uzyskanych w ramach konkursu). Prace uczniowskie - od X 2008 - prezentowane były w holu przy głównej auli dawnego budynku WMP (do VI 2012).