Przeglądanie według Temat "Facebook"
Aktualnie wyświetlane 1 - 11 z 11
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Aktywność rad młodzieżowych na portalu społecznościowym Facebook – analiza porównawcza(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Boratyn, DominikArtykuł porusza tematykę aktywności rad młodzieżowych na portalu społecznościowym Facebook. Badaniom poddane zostały facebookowe strony rad młodzieżowych ze wszystkich miast wojewódzkich w Polsce. Celem publikacji jest zweryfikowanie, na jaką skalę rady młodzieżowe prowadzą aktywną działalność w zakresie komunikacji społecznej z wykorzystaniem Facebooka, a także analiza treści zamieszczonych na badanych stronach oraz odpowiedź na pytanie, czy rady młodzieżowe aktywnie zabiegają o informowanie społeczności lokalnej o swoich działaniach.Pozycja E-branding wybranych marek samochodowych. Analiza pragmalingwistyczna(Uniwersytet Rzeszowski, 2019-06-27) Klimczak, RóżaW centrum rozważań prowadzonych w niniejszej dysertacji jest branding, czyli proces kreowania i utrwalania pozytywnego wizerunku marki w umysłach konsumentów. Podstawowym celem postawionym w rozprawie jest próba opisu pragmalingwistycznych aspektów e-brandingu na przykładzie przekazów dotyczących trzech marek samochodowych: BMW, Toyota oraz Mercedes-Benz. Wybór modelu genologicznej analizy tekstu autorstwa Marii Wojtak jako metody badawczej umożliwia realizację drugiego celu, jakim jest określenie cech wpisu brandingowego jako gatunku wypowiedzi. Podstawa materiałowa obejmuje 2674 wpisy, opublikowane w latach 2016– 2017 na oficjalnych profilach wybranych marek na portalu społecznościowym Facebook. Rozprawa składa się z rozdziału teoretycznego, metodologicznego, czterech rozdziałów badawczych oraz zakończenia. Pierwszy rozdział rozpoczyna prezentacja zagadnień związanych z brandingiem od strony teoretycznej. W kolejnym rozdziale rozprawy odwołano się do założeń przyjętej metodologii. Rozdział trzeci, poświęcony jest aspektowi strukturalnemu wpisu brandingowego, w którym omówiono budowę wpisu. W kolejnym rozdziale zawarto rozważania dotyczące płaszczyzny pragmatycznej wpisu brandingowego – uwzględniono charakterystykę sytuacji komunikacyjnej gatunku, szczególnie specyfikę kanału przekazu, który determinuje relacje nadawczo-odbiorcze analizowanych przekazów. W rozdziale piątym scharakteryzowano płaszczyznę poznawczą wpisu brandingowego. Ostatni rozdział części empirycznej poświęcony jest charakterystyce płaszczyzny stylistycznej wpisu. W centrum zainteresowania znalazły się następujące rejestry: oficjalna, naukowa, potoczna i artystyczna.Pozycja Facebook jako narzędzie odwoływania się do ogólnokrajowych sporów politycznych przez lokalnych polityków – analiza na przykładzie samorządowców z miast na prawach powiatu z województwa śląskiego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Bąk, Aneta; Kubisz-Muła, ŁukaszThis article presents the findings of a study concerning the use of the social media platform, Facebook, by local politicians to express their opinion on national political disputes. The analysis covered entries published by local politicians from the Silesian municipal boroughs, on their accounts over a period of 16 months, from the day of the parliamentary elections in 2015. The study revealed, among other data, that the fact and frequency of publishing posts concerning political disputes in social media depends on whether the local politician is a councillor or a president of the municipality and whether he/she is a representative of a main political party or not. The analyses also showed that nearly 80% of entries on national political disputes have a different author than the person who publishes the posts, and local politicians merely share posts made available by other people.Pozycja Images of Polish politicians on Facebook and Twitter on the example in communication strategies of Andrzej Duda and Donald Tusk(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Adamik-Szysiak, MałgorzataThe main purpose of shaping a specific political image is usually political pragmatism focused on gaining social and electoral support. Social media due to their specificity are an excellent space that allows politicians to self-present. The aim of the research is an attempt to construct a proposition of types of political images created in social media based on the analysis of communication strategies (including the tools used and persuasion techniques) of the two selected leading Polish politicians: Andrzej Duda and Donald Tusk. Particular attention is paid to the means of self-presentation, including the role of visual rhetoric in messages politicians on their official Facebook and Twitter accounts.Pozycja Indywidualne zarządzanie prywatnością w serwisach społecznościowych – zarys problemu w kontekście rozważań dotyczących społeczeństwa informacyjnego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Popiołek, MalwinaW niniejszym artykule zaprezentowane zostały wybrane aspekty indywidualnego zarządzania prywatnością w serwisach społecznościowych w odniesieniu do procesów zachodzących w społeczeństwie informacyjnym. W części pierwszej zdefinowano pojęcie indywidualnego zarządzania informacją. Dokonano przeglądu wybranych badań opisujących postawy wobec ochrony prywatności. Następnie opisane zostały wybrane aspekty dotyczące problemu zarządzania prywatnością w serwisach społecznościowych na przykładzie Facebooka.Pozycja Komunikacja polityczna w Internecie na szczeblu lokalnym. Rekonesans badawczy(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014) Choroś, Błażej; Skrabacz, EwaThe following paper presents the results of original research focused on analyzing online activities of politicians at the local level. The object of analysis were tools of political communication on the Internet – web pages, personal Facebook accounts, Facebook pages and Twitter accounts – used by the councillors and mayors of cities that are capitals of districts in the Opole Voivodeship. Results of the research confirm the following hypotheses: 1) Politicians at the local level use online tools less often then politicians at the national level; 2) online communication tools are used similarly to traditional media – as one-way communication channels; 3) online communication tools are more intensively used by mayors than councillors.Pozycja Komunikowanie ugrupowań politycznych na Facebooku w trakcie kryzysu sejmowego na przełomie 2016 i 2017 roku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Szwed-Walczak, AnnaThe purpose of research was to indicate the political communications of political parties on social media, during political crisis in Poland. It was hypothesized, that the political crisis allowed the promotion of political party platforms among citizens. The research results showed that parties used fanpages on Facebook to politically discredit their political opponents, shaping or promoting their own images. I specified: the subject area of published posts, the kind of posts, form of promotion the image and form of engagement of users. I applied quantitative and qualitative research. Content analysis and comparative methodology were used.Pozycja Rola mediów społecznościowych w komunikowaniu politycznym(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Posyłek, MałgorzataStarting efficient communication with a society is an indispensable element of a contemporary democratic state. Its aim comprises building and managing images of political stage participants, but first of all conducting a continuous social dialogue. An increase in media significance, mainly electronic media and a media saturation process, including satisfying the society significantly with information from mass media have caused politicians more and more often to take unconventional actions; actions aimed at election success. The development of modern technologies helped in the professionalization of election campaigns that have appeared on the Internet, adjusting tools of marketing communication to new channels of transmission. Politicians have placed great emphasis on this medium as they have noticed its power within public space and meaning in marketing actions. The process of building images of politicians has moved to highly interactive and multimedia social networks. The subject of analysis presented in this article is the course of the presidential campaign, candidates in the 2014 local election in Częstochowa on Facebook.Pozycja Rola mediów społecznościowych w procesie budowania wizerunku kobiet prezydentów miast na przykładzie serwisu Facebook(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Posyłek, MałgorzataThe contemporary image of a female politician is no longer perceived through her attractiveness (which, however, can be decisive in election process), but through her education, knowledge, and professional experience. A much higher level of engagement is expected from female politicians than from their male counterparts, therefore achieving success might be difficult. This situation demands a much more active approach in creating an image in order to indicate to the electors that women are able to fulfill the most important duties at all levels of political power due to their level of education, knowledge and higher personal engagement. Creating an image requires a systematic effort to design and to highlight some elements of identity, taking advantage of public relations and marketing, that will gain the acceptance of the voters. The power of the Internet in public sphere, and it’s significance in marketing actions has led to social media being widely employed in the image building process. For female city mayors, who broadcast their activities on their public accounts, social media has become a form of image creation. The analysis produced below focuses on the process of image building on Facebook for the female city mayors of the Łódź Voivodeship during the local government election campaign of 2014.Pozycja Socjalizacja, używanie Facebooka a wyniki w nauce studentów(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Staśko, RenataArtykuł analizuje zależność między socjalizacją, intensywnością korzystania z Facebooka a wynikami w nauce studentów. Dane empiryczne zebrano od 44 studentów, korzystając z kwestionariusza ankiety. Stwierdzono, że tylko jedna zmienna socjalizacyjna, tj. akceptacja społeczna, istotnie przewidywała intensywność korzystania z Facebooka, podczas gdy akulturacja nie była znacząca. Wyniki dowiodły również, że nie istnieje pozytywna zależność między wynikami studentów w nauce a intensywnością korzystania z Facebooka.Pozycja Wizerunek kandydatów na urząd prezydenta miasta Rzeszowa na portalu społecznościowym Facebook a preferencje wyborcze elektoratu(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Boratyn, DominikWybory samorządowe w 2018 r. w Rzeszowie zakończyły się zwycięstwem Tadeusza Ferenca, który jako kandydat na prezydenta miasta uzyskał najlepszy wynik wyborczy i po raz piąty otrzymał klucze stolicy Podkarpacia. Ważną rolę w kampanii wyborczej odegrał Internet – media społecznościowe, w tym przede wszystkim portal Facebook. Wirtualna rzeczywistość stała się miejscem wzmożonej aktywności politycznej i rywalizacji o poparcie. Nowe media powoli, ale sukcesywnie i konsekwentnie zastępują media tradycyjne, wymuszając tym samym stosowanie nowych metod prowadzenia kampanii wyborczych przez osoby, które aspirują do tego, aby pełnić funkcje publiczne. W dobie nowoczesnych technologii wpływ sieci, a także właściwe wykorzystanie Internetu i mediów społecznościowych może zadecydować o sukcesie wyborczym, nie są one jednakże jego ostatecznym gwarantem. Współcześnie aktywność na portalach takich jak Facebook stanowi jedynie dodatek do kampanii tradycyjnej i tylko w połączeniu z nią może przynieść zamierzony efekt.