Przeglądanie według Temat "Didactics"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja New Vistas in Language Studies: Young Scholars' Perspectives(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-05) Buk, Agnieszka; Maziarz, Piotr; Onik-Maziarz, DeboraMonografia składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy z nich zawiera dziesięć testów traktujących o szeroko rozumianym językoznawstwie, w tym między innymi na językoznawstwie kognitywnym, fonetyce czy też leksykografii. Rozdział drugi tworzy sześć tekstów. Jego tematem przewodnim jest literaturoznawstwo, niemniej jednak nie ogranicza się on tylko i wyłącznie do literatury pięknej, ale obejmuje także nowsze formy tekstów, jak np. komiksy. W trzecim rozdziale znajdziemy teksty, których tematyka koncentruje się na wszelakich formach przekładu. Obejmują one przekład ustny, przekład literacki, tłumaczenie tekstów religijnych, dubbing seriali oraz przekład audiowizualny. Monografię kończy najkrótszy ze wszystkich rozdziałów liczący trzy artykuły dotyczące dydaktyki języków obcych na różnych poziomach edukacji.Pozycja Prymat człowieka nad technologią paradygmatem współczesnej dydaktyki informatyki(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-11) Furmanek, WaldemarW związku z rozwojem transhumanizmu istnieje pilna potrzeba podejmowania badań nad miejscem dydaktyki informatyki w systemie nauk pedagogicznych. Szczególnie istotne jest odniesienie problematyki dydaktyki informatyki do treści tzw. superproblemów: superdługowieczności, superdobrobytu, superinteligencji.