Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "DMC"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Extraordinary motivation or high sense of efficacy? The role of self-efficacy in the Directed Motivational Currents theory
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2020-07-27) Pietluch, Arkadiusz Rafał
    Nadrzędną motywacją tego badania było zgłębienie roli poczucia własnej skuteczności, uważanego za jeden z najważniejszych czynników determinujących sukces w przyswajaniu języka obcego (Ehrman 2008), w nowatorskim spojrzeniu na motywację, jakie stanowi teoria Ukierunkowanych Nurtów Motywacyjnych (Dörnyei 2013). W pewnym uproszczeniu można określić następujące dwa główne obszary badania: 1. Istnieje bliska zależność między wysoką wartością siły sprawczej a częstotliwością występowania Ukierunkowanych Nurtów Motywacyjnych. 2. Dzięki połączeniu elementów UNM oraz technik budowania poczucia własnej skuteczności, możliwe jest wzbudzenie silnie ukierunkowanej motywacji w klasie językowej. W początkowej, ilościowej fazie badania, analizie poddanych zostało 420 dorosłych użytkowników języka angielskiego jako obcego, pośród których zidentyfikowano 78 przypadków silnie ukierunkowanej motywacji. W badaniu zastosowano sekwencyjne wyjaśniające podejście mieszane. Badania ilościowe zostały uzupełnione poprzez zastosowanie protokołu wywiadu, którego nadrzędnym celem było uzyskanie bardziej szczegółowych wyjaśnień wyników otrzymanych w fazie ilościowej. Dane, które zostały uzyskane w procesie analizy ilościowej i jakościowej, zostały następnie wykorzystane do utworzenia eksperymentalnej struktury przyczyniającej się do wzbudzania UNM, z docelowym zastosowaniem w dziedzinie akwizycji języka obcego.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość