Przeglądanie według Temat "CSR"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Corporate social responsibility (CSR) and sustainable development during the Covid-19 pandemic(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022) Kubiczek, Jakub; Hadasik, BartłomiejThe coronavirus pandemic affected all areas of social life and changed the conditions in which most industries operate. The current forms of profitable business activities were suspended in many sectors of the market, which forced entrepreneurs to adapt to the new market conditions. During the Covid-19 pandemic, particular attention should be paid to the activities of enterprises in two so far closely related areas: corporate social responsibility (CSR) and sustainable development (SD). Enterprises typically pursued sustainable development goals (SDGs) and supported them as part of their CSR. The paper is exploratory in nature and it aims to determine the degree of CSR commitment and the implementation of the SDGs during the first year of the Covid-19 pandemic. The results show that the sudden outbreak of the pandemic and the equally dynamic response of governments left some enterprises in uncertainty as going concerns. However, financially sound companies have become committed to helping the population groups most affected by the Covid-19 pandemic. Moreover, the pandemic situation has significantly distanced companies from achieving the intended long-term Global Goals, and the spread of the Covid-19 disease has a significant (mostly negative) impact on the sustainable development of the world. Furthermore, it is impossible to determine the long-term impact of a pandemic on CSR activities and on the implementation of the SDGs.Pozycja Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu na funkcjonowanie firm(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Glinkowska, BeataW opracowaniu przedstawiono pojęcie CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu) z perspektywy współczesnego podejścia. Zawarto też związek idei firmy społecznie odpowiedzialnej z jej kulturą organizacyjną. Główna uwaga została skoncentrowana na zaletach i wadach społecznego zaangażowania firm dla ich funkcjonowania, także na stanie świadomości przedsiębiorców w zakresie rozumienia założeń koncepcji CSR. Uwagę skoncentrowano także na potrzebie budowania przez menedżerów właściwej kultury organizacji.Pozycja Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu na lojalność konsumentów wobec marki(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Howaniec, HonorataSpołeczna odpowiedzialność biznesu to dobrowolne uwzględnianie w praktyce gospodarczej ochrony środowiska i spraw społecznych, przy jednoczesnym kształtowaniu partnerskich, odpowiedzialnych relacji ze wszystkimi interesariuszami przedsiębiorstwa, tj. klientami, inwestorami, pracownikami, dostawcami, mediami, administracją publiczną oraz społecznością lokalną. Takie – odpowiedzialne podejście do szeroko pojętego otoczenia – staje się standardem, narzucanym przedsiębiorstwom, standardem – który zmienia dotychczasowe funkcjonowanie przedsiębiorstw. Mimo pewnych zaległości w porównaniu do bardziej rozwiniętych gospodarek państw Europy Zachodniej m.in. w stosunku społeczeństwa do spraw ochrony środowiska czy angażowania się sfery biznesu w sfery społeczne, koncepcja ta jest stosowana w przedsiębiorstwach działających w Polsce i relatywnie dobrze oceniana przez potencjalnie zainteresowanych jej wdrożeniem – czyli konsumentów. CSR jest zauważane m.in. w reklamach oraz działaniach w miejscach sprzedaży. W tym obszarze istnieje jednak pewien niedosyt, gdyż badani w swoich odpowiedziach podkreślili, że „nie dostrzegają” praktyk z zakresu CSR w rynkowej aktywności przedsiębiorstw. Niestety, nie uwzględniają także działań przedsiębiorstwa w obszarze CSR podczas dokonywania zakupów. Oznacza to, że z jednej strony polscy konsumenci przekonani są o korzyściach, jakie może dawać wdrożenie CSR przedsiębiorstwu, z drugiej jednak strony nie wybierają produktów (usług) firm społecznie odpowiedzialnych. Celem artykułu jest przedstawienie postrzegania koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu przez polskich konsumentów oraz jej wpływu na lojalność wobec marki/marek przedsiębiorstw.Pozycja Wykorzystanie platform crowdfundingowych do realizacji działań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020) Witoszek-Kubicka, AleksandraCelem opracowania jest identyfikacja form i zakresu wykorzystania platform crowdfundingowych do realizacji strategii CSR. Postawiono dwa pytania badawcze: Jakie działania mogą podejmować przedsiębiorstwa w ramach polskich platform crowdfundingowych do realizacji działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu? Czy platformy crowdfundingowe są wykorzystywane w działalności CSR przedsiębiorstw w Polsce? Do zbadania form i zakresu wykorzystania platform finansowania społecznościowego w realizacji działań CSR wykorzystano obserwację stron WWW. Na podstawie analizy kampanii crowdfundingowych i treści zamieszczanych przez twórców portali Wspieram.to i Pomagamy.im stwierdzono, że platformy finansowania społecznościowego są wykorzystywane do realizacji działań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Podejmowane inicjatywy dotyczą społeczności lokalnych, jak i pracowników i opierają się głównie na tworzeniu kampanii i podjęciu współpracy z portalem, w mniejszym stopniu polegają na objęciu patronatem projektu zainicjowanego przez społeczność czy fundację. Działania te mogą być korzystne dla przedsiębiorstwa pod względem wizerunkowym, a także wpływać na obszar zarządzania zasobami ludzkimi. Przeprowadzone badania wstępne stanowią podstawę do pogłębienia tematu wykorzystania portali crowdfundingowych w działaniach związanych z CSR. Szczególnie istotna staje się kwestia skuteczności i efektywności podejmowania takich inicjatyw w realizacji komunikacji i samej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Interesującym dopełnieniem badań byłoby przeprowadzenie wywiadów pogłębionych z przedsiębiorstwami, które podejmowały wspomniane działania na analizowanych platformach.