Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(19)2017
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2937
Przeglądaj
Przeglądanie Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(19)2017 według Temat "academic teachers"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Wypalenie zawodowe w ocenie nauczycieli akademickich Politechniki Lubelskiej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Walczyna, Anna; Arent, Anna; Droździel, PawełW artykule poruszono problem wypalenia zawodowego nauczycieli akademickich zatrudnionych w Politechnice Lubelskiej. Zaprezentowane wyniki badań wskazują, iż nieco ponad 70% badanych deklaruje zetknięcie się z tym problemem. Blisko 20% ocenia, że dość często odczuwa wypalenie, a prawie 5% – bardzo często. Zakres występowania oraz natężenie odczuwania wypalenia zawodowego są zróżnicowane ze względu na stanowisko, tytuł zawodowy, staż pracy i inne obowiązki związane z dydaktyką. Uzyskane wyniki skłaniają do bardziej pogłębionych badań nad zjawiskiem wypalenia nauczycieli akademickich w Uczelni oraz przeciwdziałania mu na poziomie organizacji ze względu na jego potencjalny wpływ na jakość realizowanego procesu kształcenia.