Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(19)2017
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2937
Przeglądaj
Przeglądanie Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(19)2017 według Temat "3D virtual environments"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Światy wirtualne 3D w edukacji akademickiej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Topol, Paweł; Kołodziejczak, Barbara; Roszak, Magdalena; Dutkiewicz, Aldona; Zych, Jan; Januszewski, Michał; Bręborowicz, AndrzejW artykule „Aspekty edukacyjne wirtualnych światów. Aplikacja Second Life” uczestnicy spotkań SEA-Poznań omówili pokrótce funkcjonalność edukacyjną światów wirtualnych na przykładzie Second Life (SL) z perspektywy użytkownika, osoby potencjalnie zainteresowanej korzystaniem z zasobów tego świata w celach edukacyjnych lub poznawczych. Podano też przykłady polskie grup zainteresowań działających w SL, obszarów czy konkretnych miejsc w SL. Niniejszy artykuł jest poświęcony zagadnieniom związanym z edukacją akademicką oraz życiem akademickim, które toczy się w SL nieustannie od kilkunastu lat. Artykuł wprowadza do istoty światów wirtualnych, aby następnie przejść do zagadnień ze świata akademickiego w różnych jego aspektach. Mówimy zatem o innowacyjności wirtualnych placówek edukacyjnych, wydarzeniach akademickich, konferencjach naukowych i dydaktycznych odbywających się albo całkowicie wirtualnie w SL, albo hybrydowo. Został również uwzględniony akcent polski: krótko o popularyzacji wirtualnych uczelni w kraju oraz o dyplomach realizowanych w świece wirtualnym. Ostatnia część artykułu poświęcona jest krytycznej ocenie wirtualizacji edukacji.