Osiągnięcia artystyczne w zakresie sztuk plastycznych (KNH) / Artistic achievements in the field of fine arts (CoH)
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/6265
Przeglądaj
Przeglądanie Osiągnięcia artystyczne w zakresie sztuk plastycznych (KNH) / Artistic achievements in the field of fine arts (CoH) według Data wydania
Aktualnie wyświetlane 1 - 20 z 196
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Dynamika pogorszeń(2017) Sawicka, JadwigaTkanina dwuosnowowa, wełna o wymiarach 140 x 291, prezentowana na ekspozycji stałej Kolekcji sztuki XX i XXI wiekuPozycja Awers, Rewers - 2 obrazy z zakresu malarstwa, do wiersza pt. Dzieci (Profile Cyrenejczyka) K. Wojtyły / 9. Festiwal Poezji w Sopocie w Galerii Dworek Sierakowskich w Sopocie(2017) Drozd-Witek, MałgorzataNowatorskie prace (technika mieszana na płótnie, 50x50 cm) otrzymały Wyróżnienie w Konkursie poetycko-plastycznym WIERSZ + OBRAZ zorganizowanym w ramach 9. Festiwalu Poezji w Sopocie "o rzeczach najważniejszych..." przez Towarzystwo Przyjaciół Sopotu (47 lat tradycji) oraz dwumiesięcznik literacki TOPOS. Zostały zaprezentowane na wystawie pokonkursowej oraz rozpowszechnione w dwumiesięczniku literackim Topos NR 6; nakład 1000 egz. / Mecenat nad festiwalem sprawowało Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Patronat medialny: TVP Kultura, Program 2 Polskiego Radia, Trójmiasto.pl, Radio Gdańsk.Pozycja Dziura(2017) Łuczaj - Salej, JustynaDziura to wieloznaczny poemat filmowy inspirowany twórczością i postacią George’sa Pereca. Wpisuje się w jeden z jego sposobów uprawiania sztuki tzw. Ludycznej. Ta kategoria określa utwory zrobione według jakiejś formalnej zasady, zawsze innej, jednak z góry określonej. Zasada ta, która pozornie jest ograniczeniem, faktycznie staje się motorem uwalniającym nowe możliwości i nieznane potencjały. Dziura składa się z trzech identycznych filmów połączonych w całość. Każdy z filmów oddaje głos innemu bohaterowi. Nieco zmienia się też muzyka, inaczej położone są akcenty. Kolejny monolog wewnętrzny ujawnia uczucia kolejnej postaci. Nie mamy tu jasno nakreślonej historii. Jest to raczej stan. W dziurze umiera chłopiec, znajduje go zbieg/morderca? który okrada umierającego. Ten sam człowiek zakrada się do domu kobiety czekającej na syna. Kobieta przyjmuje mordercę, karmi i otacza opieką. Zabiera mu buty i pali je w piecu. Mężczyzna rozważa zabicie kobiety. Jednak ten mężczyzna przychodzi tylko w jej śnie – to sugeruje monolog kobiety. Również całość może być majakiem umierającego chłopca. Każda z tych części pozwala na inną interpretację i na zbliżenie się do jednego z bohaterów. Jednak dopiero zobaczenie całości daje odczucie złożoności widzianej rzeczywistości. Film został zrealizowany na wystawę „Życie.Instrukcja” inspirowaną życiem i twórczością G. Pereca - Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki (04.02-23.04. 2017), kuratorka Jadwiga Sawicka.Pozycja PRACA GRAFICZNA „KAMUFLAŻ — SKANER”, II NAGRODA , IASI RUMUNIA(2017) Pawłowski, MirosławW drugiej edycji Biennale wzięło udział 90 artystów z 27 krajów Europy, Azji, Ameryki Północnej i Ameryki Południowej. Jury złożone z krytyków sztuki, plastyków i przedstawicieli organizatorów przeanalizowało łącznie 163 prace, z których 127 zostało wybranych do włączenia na wystawę w Iaşi.Pozycja Translokacje, autorska, unikatowa książka fotograficzna(2017-02) Pisarek, KrzysztofMiędzynarodowa wystawa Życie. Instrukcja inspirowana twórczością Georges’a Pereca, miała miejsce w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie. Kuratorem wystawy była Jadwiga Sawicka. Udział w niej wzięli artyści z kraju i zagranicy. Krzysztof Pisarek zaprezentował na wystawie autorską unikatową książkę fotograficzną Translokacje.Pozycja "To nigdy nie nadejdzie", Triptych Art Gallery, Kijów, Ukraina - wystawa indywidualna(2017-04) Bednarska, KamilaIndywidualna wystawa Kamili Bednarskiej była pokazana w dniach 12.04.2017-25.04.2017 w jednej z najbardziej znaczących galerii sztuki współczesnej w Kijowie - Triptych Art Gallery.Pozycja Wystawa „#Dziedzictwo” w Muzeum Narodowym w Krakowie, na której zaprezentowany został obraz olejny Tadeusza Boruty pt. „Ślad” z cyklu „Via Crucis”(Muzeum Narodowym w Krakowie, 2017-06-23) Boruta, TadeuszWystawa pt. #Dziedzictwo była największą i najważniejszą wystawą w Polsce w ostatniej dekadzie. Jak podają media, zwiedziło ją ponad 70tysięcy osób. „Wystawa #dziedzictwo w MNK była głosem w toczącej się debacie na temat polskiego dziedzictwa. W przededniu stulecia odzyskania niepodległości debata ta zyskała nową dynamikę, skłaniając do postawienia pytania o nas samych, o to, jak definiujemy naszą historię, dorobek cywilizacyjny, specyfikę kultury narodowej i jej związki z otaczającym nas światem.” Wystawa ta jest istotnym głosem o duchowej kondycji narodu, do którego będą wracać badacze kultury polskiej. Poruszała ona całość wielowiekowego dziedzictwa narodu, prezentując obok kilkuset dzieł sztuki olbrzymią ilość artefaktów. Kuratorem wystawy był: prof. Andrzej Szczerski obecny dyrektor Muzeum Narodowego w Krakowie. Oprócz monumentalnego obrazu Tadeusza Boruty pt. „Ślad z cyklu Via Crucis”, na wystawie można m.in., zobaczyć: J. Matejki, S. Wyspiańskiego, J. Malczewskiego, T. Kantora, W. Strzemińskiego, J. Modzelewskiego, R. Woźniaka, A. Wróblewskiego, L. Sobockiego.Pozycja Kafka- Przełamywanie Granic(2017-07-22) Woroniec, PiotrZaprezentowanie pracy Trafo - w nawiązaniu do aforyzmu Franza Kafki nr. 55 / na wystawie Kafka – Przełamywanie Granic w Galerii Zamek w Reszlu, Oddział Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie Międzynarodowa, interdyscyplinarna wystawa to efekt realizacji projektu autorskiego prof. Z. Bajka, ASP Kraków, łączącego w zamyśle dwie dziedziny sztuki: literaturę i sztuki piękne. Ekspozycja - 150 czarno-białych prac, to autorskie interpretacje mini tekstów F. Kafki. Do projektu zostali zaproszeni pedagodzy i artyści prawie wszystkich uczelni artystycznych w Polsce, Niemiec i Czech. Wystawa przeniesiona do: NCK w Krakowie. Patronat Honorowy objął Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego P. Gliński oraz Rektor ASP w Kraków.Pozycja Informelle Eruption(2017-09-07) Szyszlak, RenataInformelle Eruption, wystawa prac malarskich/ KunstHalle Bielefeld w Bielefeld, Niemcy. Pokazano 25 obrazów. Ekspozycja odbyła w centrum sztuki współczesnej i najnowszej będącej jednym z najważniejszych centrów kulturalnych w Niemczech. Kuratorem wystawy był dyr. dr Friedrich Meschede. Muzeum posiada słyną kolekcję muzealną ekspresjonizmu, modernizmu (prace P. Picassa, M. Beckmanna, W. Kandynskiego, Emila Nolde). Organizuje wystawy problemowe, przekrojowe. Wystawa towarzyszyła obchodom 25-lecia podpisania umowy partnerskiej Rzeszów- Bielefeld.Pozycja Album rodzinny(2017-10) Pisarek, KrzysztofWystawa Album rodzinny zorganizowana z okazji 90-tych urodzin Renaty Niemirskiej-Pisarek, nestorki rzeszowskiego środowiska plastycznego, artystki zasłużonej dla kulturalnego i artystycznego rozwoju regionu. Wystawa była artystycznym dialogiem trzech pokoleń rodziny Pisarków. Kuratorem wystawy był Krzysztof Pisarek.Pozycja Faktory pamięci. Wystawa indywidualna. Galeria Pryzmat Kraków(2017-10-26) Jankowska, AgnieszkaPozycja Wystawa malarska trzech artystów związanych rodzinnie J. Pokrywka i P. Pokrywka(Uniwersytet Rzeszowski, 2017-11-11) Pokrywka, MarekMnohoznacky (Wieloznaki), wystawa malarstwa/ Mestske Kulturne Stredisko, Stropkov, Słowacja, Słowacja 11.11 - 8.12.2017 Wystawa była autonomiczną częścią wystawy trzech artystów, związanych rodzinnie: J. Pokrywka i P. Pokrywka. Ekspozycja stanowiła swoistą konfrontację trzech typów rozumienia i reagowania na otaczającą rzeczywistość jak również ujawniła absolutnie odrębne osobowości twórcze. Autor zaprezentował 16 obrazów olejnych, które definiują credo artysty w obszarze realności, imaginacji, konstrukcji formy i jej przetworzenia. Program galerii jest ukierunkowany na prezentacje wystaw problemowych i przeglądowych m.in. odbyła się wystawa Andy’ego Worhola.Pozycja Mnohoznacky (Wieloznaki), wystawa malarstwa.(2017-11-11) Pokrywka, MarekMnohoznacky (Wieloznaki), wystawa malarstwa/ Mestske Kulturne Stredisko, Stropkov, Słowacja, Słowacja 11.11 - 8.12.2017 Wystawa była autonomiczną częścią wystawy trzech artystów, związanych rodzinnie: J. Pokrywka i P. Pokrywka. Ekspozycja stanowiła swoistą konfrontację trzech typów rozumienia i reagowania na otaczającą rzeczywistość jak również ujawniła absolutnie odrębne osobowości twórcze. Autor zaprezentował 16 obrazów olejnych, które definiują credo artysty w obszarze realności, imaginacji, konstrukcji formy i jej przetworzenia. Program galerii jest ukierunkowany na prezentacje wystaw problemowych i przeglądowych m.in. odbyła się wystawa Andy’ego Worhola.Pozycja Ex Libris J. Machowskiego, J. Trybulec, P. Bińczyckiego, M. Krzysiak, S. Zawiślak / ExDIGITALIS 2017(2017-12-01) Revický, OndrejPozycja Ex Libris Jacek Machowski / ExDIGITALIS, 2017(2017-12-01) Revický, OndrejPozycja WYSTAWA INDYWIDUALNA “MIROSLAW PAWLOWSKI. CAMOUFLAGE” Wenzhou Chiny(2018) Pawłowski, MirosławPozycja Przestrzeń czasu – XXX / 2018 / linoryt / technika mieszana / 100 x 140 cm / 10. Triennale Grafiki Polskiej - Katowice / Muzeum Śląskie w Katowicach(2018) Cywicki, ŁukaszGrafika wykonana w technice linorytu (100 x 140 cm). zakwalifikowana na TGP , który jest najstarszym, prestiżowym przeglądem polskiej grafiki współczesnej, ukazującym dokonania artystów tworzących za pomocą klasycznych technik warsztatowych, druk cyfrowy, animację. Zgłoszono 633 prace 264 artystów, zakwalifikowano 97 prac graficznych. Organizatorem jest ASP w Katowicach, kuratorem: prof. G. Hańderek. Muzeum Śląskie to instytucja kultury współprowadzona przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.Pozycja Cykl prac malarskich pt. Multiplikacje: Zmultiplikowany 2, Zmultiplikowany 3 / VIII Ogólnopolski Konkurs Malarski TRIENNALE Z MARTWĄ NATURĄ w Biurze Wystaw Artystycznych w Sieradzu - WYRÓŻNIENIE HONOROWE(2018) Drozd-Witek, MałgorzataCykl jest autorskim i nowatorskim spojrzeniem na szeroki temat martwej natury. Zmultiplikowany 3 (tech. mieszana na płótnie, 2018, 50 x 100 cm) został Wyróżniony w VIII Ogólnopolskim Konkursie Malarskim TRIENNALE Z MARTWĄ NATURĄ (org. od 1997 r.) i upubliczniony na wystawie w BWA w Sieradzu. Patronat nad konkursem sprawował Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz magazyn o sztuce ARTEON. Druga praca cyklu uczestniczyła w wystawach pokonkursowych 10 Międzynarodowego Biennale Miniatury Częstochowa 2018. Międzynarodowe jury do serii ekspozycji w znaczących ośrodkach i galeriach sztuki, wyselekcjonowało 289 miniatur (spośród 671 zgłoszonych) z 22 krajów.Pozycja Praca z zakresu rysunku pt. Psalm 40.V z cyklu Wypowiedzi na temat (2017, technika mieszana na papierze, 70 x 50 cm) / na wystawie pokonkursowej KONFRONTACJE SZTUKI - WARSZAWA 2018 Rysunek, malarstwo, grafika, rzeźba W poszukiwaniu przestrzeni w Galerii TEST Mazowieckiego Instytutu Kultury w Warszawie oraz na X TRIENNALE POLSKIEGO RYSUNKU WSPÓŁCZESNEGO - LUBACZÓW 2020 w Muzeum Kresów w Lubaczowie(2018) Drozd-Witek, MałgorzataWystawa ogólnopolskiego konkursu KONFRONTACJE SZTUKI - WARSZAWA 2018 ma na celu prezentację szerokiej publiczności najciekawszych współczesnych wypowiedzi i zjawisk w sztuce. Kładzie nacisk na jej wielowątkowość i interdyscyplinarność. Udostępniono wyselekcjonowane prace z malarstwa, rysunku, grafiki i rzeźby. Jury zakwalifikowało 90 dzieł spośród 996 zgłoszonych. W ekspozycji brali udział m.in.: Tomasz Chudzik, Marzena Zacharewicz, Jakub Jakubowski, Paweł Lewandowski-Pelle, Tomasz Myjak, Maciej Osmycki, Ernest Zawada, Joanna K. Romaniuk. Psalm 40.V M. Drozd-Witek, który realizowano pod kątem znalezienia odpowiedzi na pytanie jak poprzez materialną strukturę dzieła zasygnalizować w interesujący i innowacyjny sposób zagadnienie przestrzeni stanowił istotną część ekspozycji - dokonano upublicznienia. Ponadto dzieło zaprezentowano na ekspozycjach X TRIENNALE POLSKIEGO RYSUNKU WSPÓŁCZESNEGO - LUBACZÓW 2020; w Muzeum Kresów w Lubaczowie (2020 rok) oraz w 2021 roku w Galerii TEST (ponownie) w Warszawie.Pozycja Ptaki - obraz z cyklu pt. Ptaki 2018 / Obraz, Grafika, Rysunek, Rzeźba Roku 2018, konkurs Biura Wystaw Artystycznych w Rzeszowie(2018) Drozd-Witek, MałgorzataObraz z zakresu malarstwa powstał w technice mieszanej na płótnie, 100 x 100 cm. Dziełu podejmującemu w sposób innowatorski tematykę niepodległościową przyznano główną Nagrodę w konkursie pod patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Marszałka Województwa Podkarpackiego, Prezydenta Rzeszowa oraz Dyrektora rzeszowskiego oddziału Instytutu Pamięci Narodowej. Było ono istotną częścią ekspozycji pokonkursowej. Dwa kolejne obrazy cyklu upubliczniono (2018 rok) podczas wystawy jubileuszowego 45 Salonu Zimowego Ogólnopolskiego Biennale Sztuki w Radomiu (najstarsza ogólnopolska wystawa) w Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia.