Przeglądanie według Autor "Lubas, Barbara"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Strategie innowacyjne oparte na kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego w procesie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Lubas, BarbaraZnaczenie innowacji dla procesu rozwoju każdego przedsiębiorstwa jest w obecnych czasach niezbędnym czynnikiem – zwłaszcza dla firm działających w warunkach nasilonej konkurencji. Współczesne przedsiębiorstwa dążą do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, starając się przede wszystkim pozyskać jak najszerszą wiedzę o rynku i jego uczestnikach. Zdobycie takich informacji pozwala bowiem na przewartościowanie zasobów przedsiębiorstwa, sformułowanie nowych celów rynkowych i sformułowanie strategii rynkowej. Jednak oprócz pozyskiwania danych z rynku jest jeszcze ta druga strona medalu – przekazanie informacji do klienta, kontrahenta i co ważniejsze – wyłącznie na mediach tradycyjnych, poprzez które dotychczas docierano do grupy docelowej odbiorców. Dzisiejsze realia zmuszają niejako do tworzenia swoistego rodzaju grup zaangażowanych odbiorców, do których firma ma zdecydowanie bliżej. Wpływ innowacji na kształtowanie konkurencyjności przedsiębiorstw i to w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego stanowi przewodnią myśl artykułu. Artykuł składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. W pierwszej z nich przedstawione zostały najważniejsze definicje innowacji, strategii innowacyjnych, informacji w sieci, w kontekście konkurowania o klienta na portalach społecznościowych.